آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم درکردستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان از برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسرکشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز (20 آذر) در نشست با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری های استان در دفتر این اداره کل در سنندج گفت: فراخوان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسرکشور از ۱۸ آذر سال جاری در کردستان اعلام و تا 20 دی ماه سال جاری  ادامه دارد.

 

وی افزود: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای اولین بار با همکاری و مشارکت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در کردستان برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم شورایی باحضور زیرمجموعه های سازمان و وزارتخانه های مذکور در راستای برگزاری این آزمون تشکیل شده است.

 

وی افزود: تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها ونهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشورو ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان وجوانان از جمله اهداف برگزاری این آزمون معنوی است.

 

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن وعترت از دیگر اهداف برگزاری آزمون حفظ ومفاهیم قرآن کریم است.

 

وی با اشاره به تعداد رشته های قرآنی افزود: آزمون حفظ ومفاهیم قرآنی  در ۱۳ رشته حفظ و ۷ رشته مفاهیم برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان بیان کرد: آزمون کتبی در تمامی شهرستان هایی که تعداد شرکت کنندگان  آن حداقل ۲۰به  نفر برسد  برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوروزی در پایان سخنانش افزود: شرکت در این آزمون برای عوامل برگزارکننده و اجرایی دراستان و شهرستان ها ممنوع است، وآنهامی توانند در آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن که در اسفند سال جاری برگزا رمی شود شرکت کنند.

 

مسئول حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در ادامه این نشست افزود: در  اجرای طرح آزمون‌های مشترک نیز در کردستان 38 مؤسسه قرآنی متولی برگزاری این آزمون‌ها هستند.

 

امجد افصحی افزود: در نهایت نیز حمایت‌های ویژه‌ای از این مؤسسات قرآنی به عمل خواهد آمد و بسیار خوشحال هستیم که کردستان جز استان‌های پیشرو در اجرای این ستاد مشترک است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طرح آزمون جامع قرآن کریم که اسفندماه جاری برگزار می‌شود فعالان قرآنی می‌توانند در 24 رشته به رقابت با هم دیگر بپردازند. 

 

کد خبر 675379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha