سلامت و سعادت زندگی در تمسک به قرآن است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان کمیجان گفت: قرآن راه و رسم زندگی سعادتمندانه و سالم را به ما می آموزد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مقدسی پور، امام جمعه شهرستان کمیجان در همایش گرامیداشت هفته قرآن،عترت ونماز آموزش و پرورش که با عنوان «ثقلین» در حسینیه امام خمینی رحمه الله این شهر برگزار شد، ضمن تبریک هفته قرآن گفت: قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است و تمسک به این کتاب الهی انسان را به سعادت دنیا و آخرت می رساند.

 

وی حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت علیه السلام را ضروری دانست و اضافه کرد: برگزاری هفته قرآن در آموزش و پرورش کار بسیار خوب وپسندیده ای است که برنامه های این هفته همواره با حضور گسترده دانش آموزان برگزار می شود.

 

امام جمعه شهرستان کمیجان ادامه داد: اعتقادات،احکام و اخلاق سه اصل مهم دین هستند و باید سعی کنیم اخلاق قرآنی پیدا کنیم و عشق به قرآن را در دل های خود قرار دهیم.

 

در ادامه این مراسم شیرخانی، معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز به ارایه گزارشی از فعالیت های هفته قرآن در آموزش و پرورش برخواست و گفت: این برنامه ها با استقبال گسترده دانش آموزان و فرهنگیان روبرو است.

 

وی با اشاره به اینکه در این هفته برنامه های مختلفی از جمله همایش ها و محافل قرآنی برگزار می شود، افزود: برگزاری همایش های قرآنی با حضور حافظان و قاریان برجسته کشوری و بین المللی و همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم از دیگر برنامه های این هفته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ کلامی بالاتر از آیات قرآن و کلام الهی نیست و زندگی سالم و سعادت دنیا و آخرت در عمل به آیات کتاب الهی است.

 

سید ابوالفضل موسوی، مدیر آموزش وپرورش شهرستان کمیجان نیز در این مراسم یادگرفتن قرآن، خواندن و عمل کردن به مضامین قرآن را از مهمترین وظیفه دانش آموزان دانست و گفت: خواندن قرآن در طول شبانه روز حتی یک آیه به قرآنی نمودن سبک زندگی انسان کمک می کند.

 

در این مراسم که با حضور حنانه خلفی حافظ خردسال کل قرآن کریم، جمعی از مسئولین و قریب به 1000نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، نابغه قرآنی کشور و حافظ خردسال کل قرآن کریم حنانه خلفی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ داد.

 

در پایان از حافظان قرآن کریم شهرستان تجلیل و شرکت کنندگان در این مراسم نماز جماعت ظهر وعصر به امامت امام جمعه شهرستان اقامه کردند.

کد خبر 676521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha