۷۱ کار پژوهشی در مراکز استانی حوزه هنری

خبرگزاری شبستان: ضامنی گفت: در یک و نیم سال گذشته ۷۱ کار پژوهشی در مراکز استانی حوزه هنری آغاز شده که حدود ۸۰ درصد آنها به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر داود ضامنی، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی امور استان های حوزه هنری امروز در مراسم رونمایی از تازه ترین آثار پژوهشی مراکز استانی حوزه هنری که در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: طی یکی دو سال گذشته آثار پژوهشی خوبی در استان ها رقم خورده است. در یک و نیم سال گذشته 71 کار پژوهشی در مراکز استان های حوزه هنری آغاز شده که 80 تا 85 درصد آنها به چاپ رسیده است که امروز رونمایی می شوند، بقیه این آثار در مرحله نگارش هستند.

 

دکتر ضامنی ادامه داد: از این 71 اثر 24 اثر در حوزه نقد و بررسی؛ 21 اثر ادبیات پایداری، 7 اثر در بخش تاریخ انقلاب اسلامی است. 11 اثر به طور ماکت آماده شده که یکی دو ماه آینده از چاپ خارج می شود، 8 طرح پژوهشی از سال قبل آغاز شده که یکی دو طرح ملی است و مراحل اولیه آنها انجام شده است. تا پایان امسال گزارش نهایی این طرح ها در قالب کتاب و نشست های پژوهشی به ثمر می رسد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه هنری آذربایجان شرقی 4 اثر امروز رونمایی می شود، حوزه هنری اردبیل 5 اثر دارد، کتاب های مجموعه مقالات کنگره ملی قزلباشان در ایران، بررسی رمان پل معلق، دانشنامه تاریخ اردبیل، چله نشین و خاکریزهای طلایی. حوزه هنری اصفهان سه اثر کار کرده است، کتاب ارزشگذاری فرهنگی که ترجمه است و می تواند منبع خوب و ارزشمندی برای دانشجویان اقتصاد و فرهنگ باشد. از خاطره و داستان و رود زاینده دو اثر دیگری است که در اصفهان تولید شده است.

 

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی امور استان های حوزه هنری بیان کرد: حوزه هنری ایلام یک اثر تولید کرده با نام مبانی جامعه شناسی هنر انقلاب. برای اولین بار در 40 سال گذشته بحث هنر انقلاب از منظر جامعه شناسانه بررسی شده است. مراحل نهایی نگارش این کتاب رو به اتمام است، این اثر تا یکی دو ماه آینده منتشر خواهد شد. حوزه هنری بوشهر یک کتاب با نام دلداده که خاطراتی از زندگی علیرضا ماهینی است را تولید کرده است.

 

ضامنی اظهار داشت: حوزه هنری چهارمحال و بختیاری دو کتاب تولید کرده است؛ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری و کتاب تانیش، خاطرات علی اکبر رییسی که جزو رزمندگان اسلام هستند. چهارمحال بختیاری سه طرح پژوهشی نیز در دست کار دارد که نگارش های نهایی آن هنوز انجام نشده است. خراسان شمالی 2 کتاب دارد، آرزوی دیدار و کتاب از آتش و آویشن که زندگینامه 10 شهید است. خراسان رضوی نیز شش اثر در سال جاری منتشر کرده است. حوزه هنری سمنان کتاب جامه سرخ را تولید کرده است. کتاب های بررسی ساختار پیرنگ در رمان دفاع مقدس، رویداد موسیقیایی تام و عقلانیت و دین در تفکر ابن سینا توسط حوزه هنری قزوین تولید شده است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از تازه ترین آثار پژوهشی مراکز استانی حوزه هنری رونمایی شد و برگزیدگان این بخش معرفی و تقدیر شدند.

 

 

کد خبر 676942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha