حمل و نقل جاده ای کشور به علم روز مجهز می شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل دفتر راه داری و حمل و نقل کالای جاده ای کشورگفت: مجهز کردن حمل و نقل جاده ای به علم روز از نیاز های ضروری کشور است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر راه داری و حمل و نقل کالای جاده ای کشور امروز(28آذر) در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری با اشاره به این که توسعه حمل و نقل جاده ای تنها با  سیاست گذاری های صحیح محقق می شود، گفت: حمل و نقل جاده ای نقش بسیار زیادی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و 90درصد جابه جایی کالا در کشور توسط رانندگان انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مجهز کردن حمل و نقل جاده ای به علم روز از نیاز های ضروری کشور است، افزود:حمل و نقل به شیوه های سنتی اصلا جواب گو نیست و بر همین اساس تلاش شده است تا بهره گیری از فناوری اطلاعات و استفاده از روش های آی تی در حمل و نقل جاده ای موجب تسریع کارها در این بخش شویم.

 

مدیرکل دفتر راه داری و حمل و نقل کالای جاده ای کشور با اشاره به این که نوبت دهی به رانندگان اکنون به صورت مجازی انجام می شود گفت:در گذشته راننده باید حضوری برای گرفتن کارت نوبت دهی اقدام می کرد که با این کار زمان زیادی از راننده هدر می رفت و هم هزینه های زیادی را باید پرداخت می کرد ولی اکنون این نوبت دهی به صورت مجازی در استان هرمزگان انجام می شود و در آینده بقیه استان ها هم قادر خواهند بود تا نوبت دهی خود را از طریق اینترنت انجام دهند.

 

دغاغله افزود: تشکیل کنسرسیوم حمل و نقل کالای جاده ای کشور،هدایت و هدفمند کردن سرمایه گذاری و هم چنین تشکیل شرکت های تعاونی از برنامه های اصلی اداره راه داری و حمل و نقل کالای جاده ای کشور است.

 

وی با اشاره به این تشکیل بیمه تکمیلی مهم ترین خواسته رانندگان است، گفت:مشکل بیمه تکمیلی رانندگان حل خواهد، هم چنین رانندگان می توانند برای تمدید کارت های بیمه تامین اجتماعی خود به صورت الکترونیکی  اقدام کنند.

کد خبر 677347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha