مخالفت میانمار برای همکاری با  بازرس ویژه سازمان ملل

خبرگزاری شبستان: دولت میانمار اعلام کرد که با بازرس سازمان ملل برای تحقیق در امور حقوق بشر همکاری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، دولت میانمار به بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرده است که با بازرس برای دستیابی به مناطقی که نیاز به بازرسی دارد،همکاری نخواهد کرد.

دولت میانمار امروز (چهاشنبه 29 آذر) در بیانیه ای اعلام کرد که بازرس ویژه سازمان ملل در ادامه دوره تصدی خود نمی تواند به مناطقی که درخواست تحقیق در آنها را دارد،دسترسی داشته باشد.

«یانگی لی»،بازرس ویژه سازمان ملل اعلام کرد که قرار است در ماه ژانویه از میانمار بازدید داشته باشد تا وضعیت حقوق بشر از جمله آزار مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین را مورد ارزیابی قرار دهد.

لی در این باره گفت:بیانیه دولت میانمار برای  همکاری نکردن با بازرس سازمان ملل تنها می تواند به این معنا باشد که اتفاقی هولناک در راخین و همچنین دیگر بخش های میانمار در حال رخ دادن است.

ایالت راخین از اواخر آگوست تاکنون تقریبا از جمعیت مسلمانی که زمانی در آن زندگی می کردند، خالی شده است.

سرکوب مسلمانان روهینگیا موجب شد تا حدود 655 هزار نفر از آنها مجبور به فرار از میانمار شده و به اردوگاه های مهاجران در بنگلادش پناه ببرند.

سازمان ملل ،آمریکا و گروه های حقوق بشری،م یانمار را متهم به انجام پاکسازی قومی روشمند ضد اقلیت مسلمان در ایالت راخین کرده اند.

کد خبر 677581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha