روح، معنویت و سلامت دین در گرو وجود امام زمان (عج ) است

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه سنگر با تاکید بر اینکه زمین لرزه های اخیر هشداری است که ما بیشتر به فکر امام زمان خود باشیم، گفت: روح، معنویت و سلامت دین ما در گرو وجود امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام کمال تجدد، امام جمعه سنگر امروز (۱ دی) در خطبه های نماز جمعه این هفته ولادت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام، ولادت امام حسن عسکری علیه السلام را در هفته پیش رو گرامیداشت و شهادت آیت‌الله غفاری را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه اگر شهادت شهید غفاری ها نبود، شاید انقلاب به زودی پیروز نمیشد، افزود: بدترین شکنجه ها را ساواک نسبت به شهید آیت الله غفاری انجام داد و ایشان مقاومت و تحمل کردند و امروز این همه ثواب در جمهوری اسلامی در نامه عمل ایشان ثبت و ضبط می شود.

حجت الاسلام تجدد در ادامه با گرامیداشت یاد امام حسن عسکری علیه السلام، پدر  بزرگوار امام زمان (عج)، تصریح کرد: امام برای جامعه مانند قلب است و اگر قلب خوب کار نکند دچار مشکل می شویم.

وی با تاکید بر اینکه، روح، معنویت و سلامت دین ما در گرو وجود امام «زمان» است، اظهار کرد: روایت است که می فرماید«اگر امام زمان عج نباشد زمین ما را در خود فرو می برد».

حجت الاسلام تجدد با بیان اینکه یکی از معجزات قرآن این است که اول و آخرش یکی است، خاطر نشان کرد: زمین لرزه های اخیر هشداری است که ما بیشتر به فکر امام زمان خود باشیم، مبادا امام زمان از یاد ما برود.

وی ادامه داد: همین بس که اگر امام زمان عج نباشد زمین آماده فرو بردن ما است و ما را در خود غرق خواهد کرد.

حجت الاسلام تجدد در ادامه با اشاره به اینکه امام حسن عسکری علیه السلام به منبع وحی متصل بودند، گفت: هر چند وحی بر انسان نازل نمی شود اما سرچشمه وحی الهی از طریق حضرت محمد مصطفی سلام الله به امامان ما انتقال پیدا کرد.

وی اذعان کرد: در زمان امام عصر عجل الله، در علم پیشرفت بیشتری می کنیم و ذهن، علم و هوشمندی ما ۲۵ برابر می شود.

حجت الاسلام تجدد در ادامه با بیان اینکه برخی از کشورها در خصوص دشمنی با ما لجاجت دارند، اذعان کرد: دشمنی انگلیس و آمریکا برای ما مسجل بود اما از فرانسه تعجب می کنم که با توجه به اینکه خودش می گوید ما اولین کشوری هستیم که بعد از تحریم داریم با ایران وابستگی پیدا می کنیم و کارخانجات خود را به اینجا می آورم و...اما چگونه مسئولین نادان فرانسه میزبان کسانی می شوند که ۱۷ هزار تن ملت ما را کشته اند.

 وی اضافه کرد: اگر مسئولین ما دو بار میزبان دشمنان فرانسه باشند آنان چه می گویند، حال اگر مسئولین فرانسه برای ما ارزش قایل نیستند ما هم برای آنها ارزش قایل نیستیم چون فقط احترام، احترام می آورد.

وی بیان کرد: سازمان ملل و ملت های دنیا نمی بینند که چگونه آمریکا آتش بمباران و بیماری وبا را به جان مردم مظلوم یمن انداخته اند و بسیاری از مردم و به خصوص کودکان را کشته اند، پس چرا کسی آنها را متهم نمی کند.

خطیب جمعه سنگر ابراز خوشحالی کرد: خوشبختانه ملت ایران ۳۹ سال است که یک«نه» بزرگ به آمریکا و جیره خوارانش گفته است که با استقامت بیشتر سیلی محکمتری به آمریکا خواهد زد.

حجت الاسلام تجدد در ادامه با قدردانی از سپاه و ارتش و بسیج به حضور مقام معظم رهبری در کرمانشاه و قول کانکس به جهت سایبان امن کوتاه مدت به این زلزله زدگان در یکماه گذشته اشاره کرد و افزود: به لطف خدا تا کنون برای ۸۰ درصد مردم زلزله کرمانشاه این پناهگاه موقت تهیه شده است.

وی همچنین خواستار وام بلاعوض به این زلزله زدگان شد که تمامی دارایی و حتی تعدادی از افراد خانواده شأن را یا از دست داده اند و یا آسیب دیده اند، و بیان کرد: مصوبه مجلس یقینا دست دولتمردان را در دادن تسلیهات بیشتر برای زلزله‌زدگان باز می کند چون واقعا با ۳۰_۴۰ میلیون نمی شود خانه مناسبی ساخت و لااقل با وام بلاعوض بتوانند شرایط روحی را برای این مردم مساعد کنند.

کد خبر 677801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha