۲۳۰۰ دانش آموز از  خدمات طرح غربالگری اختلالات ژنتیک بهره مند می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح اختلالات ژنتیک ۱۵ تا ۲۵ سال توسط بهزیستی در مدارس بیرجند و قاین خبر داد و گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر پایه های دهم و یازدهم از خدمات این طرح بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی عرب نژاد امروز ( 6 دی) در جلسه توجیهی طرح غربالگری اختلالات ژنتیک 15 تا 25 سال در جمع مدیران مدارس و پرسشگران طرح مشاوره ژنتیک اظهار کرد: بهترین زمان مراجعه جهت مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است و در ازدواج فامیلی ریسک انتقال ژن معیوب به مراتب بیشتر وجود دارد.

 

وی از اجرای طرح اختلالات ژنتیک 15 تا 25 سال توسط بهزیستی در مدارس بیرجند و قاین خبر داد و گفت: در این طرح دانش آموزان مشکوک جهت مشاوره ژنتیک به مراکز ارجاع داده می شوند و مشاوره برای آنها بصورت رایگان خواهد بود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح برای سومین سال متوالی است که در استان اجرایی می شود.

 

عرب نژاد با بیان اینکه در سال جاری 2 هزار و 300  دانش آموز دختر و پسر پایه های دهم و یازدهم از خدمات طرح غربالگری اختلالات ۱۵تا ۲۵ سال بهره مند می شوند، افزود: همکاری دو دستگاه بویژه آموزش و پرورش و بهزیستی در ایجاد جامعه ای پویا و با نشاط اثربخش خواهد بود

 

 

 

کد خبر 678925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha