مخالفت مجلس با تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران

خبرگزاری شبستان: نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 6 دی با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران با 62 رای موافق، 79 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 199 رای مخالفت کردند.

 

در ماده واحده این طرح ذکر شده بود بنیاد شهید امور ایثارگران با کلیه اختیارات و وظایفی که نهاد مذکور به موجب قوانین و مقررات دارا می باشد به وزارت امور شهدا و ایثارگران تبدیل می شود.

 

حسن نوروزی به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که به منظور نهادینه کردن امور ایثارگران در هیئت وزیران تقاضای تشکیل این وزارتخانه را داریم.

 

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: کشورهای دنیا تعداد وزارتخانه هایشان بسیار کم و ناچیز است اما در کشور ما 17 وزارتخانه وجود دارد و همچنان تب تشکیل وزارتخانه جدید داریم قطعاً تشکیلات اضافی در برگیرنده مشکلات زیادی برای کشور خواهد بود.

 

نصرالله پژمان فر به عنوان یکی از موافقان این طرح گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران علی رغم اقداماتی که انجام داده ولی نتوانسته رضایت را در بین مخاطبین ایجاد کند و راه اندازی وزارتخانه جدید به منظور توسعه ساختار نیست بلکه ما می خواهیم رضایتمندی مخاطبین را داشته باشیم.

کد خبر 678936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha