حضور مردم همیشه در صحنه، انقلاب را بیمه کرد/ هراس نظام سلطه از روند رو به رشد انقلاب

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: دشمنان نظام و انقلاب تا نام امام (ره)، انقلاب و اسلام است هیچ‌گاه دست از دشمنی با ملت ما بر نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (15 دی) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: حماسه نهم دی‌ماه خط بطلانی بر فتنه‌انگیزی و جریان نفاق بود.

 

وی، تصریح کرد: فتنه‌گران ۸۸ شکست انقلاب و فضای اسلامی برای آن‌ها اهمیت نداشت و برای آن‌ها مهم نبود، ریاست و تصاحب قدرت در سایه تعامل با دشمنان کینه‌توز و خبیث غربی بود، این آقایان معتقد بودند تاریخ‌مصرف انقلاب اسلامی تمام‌شده و مسئله‌ای و واژه‌ای به نام مردم‌سالاری دینی و احکام اسلامی قابل‌اجرا نیست.

 

امام‌جمعه ایلام، افزود: آنچه در فتنه ۸۸ مشاهده شد نوعی ترجمان نگرانی کانون‌های قدرت از شکل‌گیری و تداوم رویکردهای انقلابی اسلامی و حرکت به سمت برقراری عدالت اسلامی و مردم‌سالاری دینی است.

 

آیت‌الله لطفی، ابراز کرد: سران فتنه و عناصر اصلی مدیریت فتنه ۸۸ برخلاف شعارهای عوام‌فریبانه خود اعتقادی به آرمان‌های حضرت امام نداشتند و اکنون نیز ندارند، مردم حق‌دارند که انگیزه‌های سران فتنه ۸۸ را بدانند.

 

وی، گفت: متأسفانه عده‌ای هم به دنبال این هستند که فتنه ۸۸ را به رقابت انتخاباتی تقلیل دهند درحالی‌که ریشه اصلی فتنه نفاق سران فتنه بود و خواص بی‌بصیرت بارها در مورد ندای هل من ناصر ینصرنی رهبری سکوت کردند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: این خواص بی‌بصیرت و به نام عقلای قوم توده‌های انقلابی مردم را به تندروی متهم کردند، جریان نفاق در زمان حیات امام نیز بارها تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند.

 

امام‌جمعه ایلام، افزود: این جریان پس از ارتحال حضرت امام (ره) نیز تلاش کرد تا مانع رهبری انقلاب از ادامه راه و التزام به سیره حضرت امام شوند اما وقتی همه راه‌ها برای انحراف مسیر انقلاب اسلامی ناامید شدند فتنه ۸۸ را پدید آوردند تا از رهبری و مردم که پای انقلاب ایستاده بودند انتقام بگیرند.

 

خطیب جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه حضرت مسیح (ع) منادی صلح، مهرورزی و ایستادن در مقابل زورگویی و بی‌عدالتی بود، ابراز کرد: تعالیم و آموزه‌های حضرت مسیح (ع) همانند سایر پیامبران الهی برای هدایت و ارشاد جامعه جهانی و بشریت بوده است.

 

وی، در ادامه با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی انقلاب را بیمه کرد، اظهار کرد: حماسه ۹ دی در امتداد ۲۲ بهمن ۵۷ و ۱۳ آبان ۵۸ است و در ۲۲ بهمن ۵۷ مردم در مقابل حکومت استبداد و ظلم ایستادند و پیروز شدند و در ۹ دی ۸۸ مردم در مقابل توطئه‌گری جریان نفاق ایستادند و پیروز شدند.

 

امام‌جمعه ایلام، همچنین از حضور پرشور مردم در حماسه‌های ۹ و ۱۳ دی‌ماه تقدیر و تشکر کرد، یادآور شد: مردم با حضور پرشور خود ضربات کوبنده‌ای به فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان زدند.

 

آیت‌الله لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه گران شدن حامل‌های انرژی تورم را تا ۵۰۰ درصد افزایش می‌دهد، یادآور شد: در صورت گران شدن حامل‌های انرژی ازجمله بنزین، نفت و گاز شاهد رشد پنج برابری قیمت‌ها و تورم ۵۰۰ درصدی خواهیم بود.

 

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه مردم مطالباتی به‌حق دارند، ابراز کرد: نباید مردم را تحت‌فشار قرار دهیم و چالش‌های ایجادشده را بر مردم تحمیل کنیم، حتماً باید نسبت معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان گام برداریم چراکه این خواسته‌ها قابل تحقق است.

 

وی، یادآور شد: قضایای اخیر درس عبرتی است که مسئولان و مردم ما به هوش باشند تا دشمنان نتوانند از این اتفاقات به وجود آمده علیه نظام و انقلاب ما توطئه کنند، دشمنان نظام و انقلاب تا نام امام (ره)، انقلاب و اسلام است هیچ‌گاه دست از دشمنی با ملت ما بر نخواهند داشت، این افراد عقده و کینه‌ها از نظام‌دارند و درصدد جبران شکست‌های پی‌درپی خود هستند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: ین فتنه اخیر راهبرد مشترک آمریکا، اسرائیل و رژیم فاسد آل سعود بود، اما آنان همیشه غافل از مردم هستند، دشمنان ملت ایران را هنوز نشناخته‌اند، ملتی که با دادن هزاران شهید و تحمل سختی‌ها بسیار به‌آسانی انقلاب را به خاطر مسائل جزئی از دست نخواهند داد.

 

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: ورود مقامات عالی رژیم آمریکا و دشمنان کینه‌توز عربی، غربی و صهیونیستی حکایت از این واقعیت دارد که دشمنان برای راه انداختن فتنه جدید در ایران برنامه‌ریزی گسترده داشته‌اند.

 

آیت‌الله لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه فرمان آشوب و اغتشاش در اتاق فکر آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی صادر شد، خاطرنشان کرد: حمایت رئیس‌جمهور، رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا و مجموعه ضدانقلاب، رژیم فاسد آل سعود حاکی از فتنه جدید شبیه فتنه ۸۸ بود.

 

امام‌جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام راحل، گفت: بی‌سوادی در جوامع امروزی به‌ویژه کشورهای جهان سوم یک پدیده استعماری و از سیاست‌های غلط و خطرناک استعمار است.

 

خطیب نماز جمعه ایلام به سفر آیت‌الله آملی لاریجانی به استان ایلام اشاره کرد و افزود: لازم می‌دانم از حضور رئیس قوه قضائیه و هیئت عالی‌رتبه قوه قضائیه در استان ایلام تشکر و قدردانی کنم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد کشف حجاب توسط رضاخان در سال 1313، ابراز کرد: رضاشاه بعد از محکم کردن پایه‌های حکومت خود در ایران به مبارزه با روحانیت و شعائر اسلامی در ایران پرداخت که با کشف حجاب بانوان اولین قدم را در این زمینه برداشت.

 

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: رضاشاه بازور نتوانست بانوان ایرانی را بی‌حجاب کند ولی امروز بسیاری از زنان و دختران در داخل کشور به‌واسطه تهاجم فرهنگی دشمنان با میل و رغبت خود دچار بد پوششی و بی‌حجابی شده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۹ دی‌ماه سالروز عملیات غرورآفرین میمک، خاطرنشان کرد: در این روز توسط ایل بزرگ خزل ضربه کوبنده به دشمنان بعثی وارد شد و میمک آزاد شد.

کد خبر 680572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha