سند توسعه مهارتی با رویکرد بازاریابی تدوین می شود

خبرگزاری شبستان: در جلسه کمیته پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی موضوع تدوین سند مهارتی استان مصوب و مجری طرح جهت اجرا مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، جلسه کمیته پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور بررسی پروپزال های دریافتی جهت اجرای طرح پژوهشی سند توسعه مهارتی استان با رویکرد بازاریابی آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل و مجری طرح مشخص شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت این طرح گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقش پررنگی در سند توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در مقایسه با اسناد پیشین دارد.

 

به گفته حسین خوش آیند نقش این آموزش ها در اقتصاد مقاومتی بسیار حیاتی، کلیدی و غیر قابل انکار است و مصوبات این بخش، به عنوان یکی از جهت دهنده های اصلی به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای می تواند ایفای نقش کند.

 

وی ادامه داد: سند برنامه تحول مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نزدیک ترین سند برای روشن ساختن اجزا و محتوای سند توسعه مهارت های فنی و حرفه ای استان بوده و روح حاکم بر سند را شکل می دهد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: «آموزش نیروی انسانی ماهر» فاکتور اول توسعه و یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود؛ در عین حال باید توجه داشت که سرمایه گذاری بر روی آموزش بطور معمول زمان بر و هزینه بر است در نتیجه برخورد علمی در این حوزه بسیار ضرورت می یابد تا با مطالعه علمی و برنامه ریزی دقیق، از هرگونه اتلاف سرمایه جلوگیری شود و امکان بهره وری هر چه بیشتر فراهم آید.

 

وی گفت: برنامه توسعه آموزش های فنی حرفه ای استان می بایست کاملا بر نیازهای خاص استان منطبق باشد و با شناخت کامل از ویژگی های بازار کار حال و حتی با نگاه به آینده تدوین شود.

 

خوش آیند با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه استان گفت: توسعه آموزش های فنی حرفه ای باید بطور جدی در استان در دستور کار قرار گیرد و این مهم بدون برخورداری از سند توسعه امکان پذیر نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 680604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha