انسان دارای فقر ذاتی است/درجه عین الیقینی انسان باید از طریق ایمان به حق الیقین تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: آيت ‌الله سبحاني با بیان اینکه انسان دارای یک فقر ذاتی است گفت: انسانی که دارای چنین شرایط و جایگاهی است، دیگر نباید متکبر باشد بر دیگران فخر فروشی کرده و با تکبر برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌ الله جعفر سبحانی امروز چهارشنبه (20 دی) در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم و در جمع طلاب و روحانیون گفت: فقر در انسان ها به معنای نیاز مالی نیست، بلکه امری ذاتی است و به تمام معنا فقر بر ما حاکم است.

 

وی بیان داشت: باید بدانیم که هر چه داریم از سوی خداوند حکیم و داناست و عالم امکان عالم فقر است که در آن هستیم.

 

آیت الله سبحانی با بیان اینکه انسان دارای یک فقر ذاتی است گفت: انسانی که دارای چنین شرایط و جایگاهی است، دیگر نباید متکبر باشد بر دیگران فخر فروشی کرده و با تکبر برخورد کند.

 

وی تاکید کرد: باید بدانیم که ما هیچ نداریم و اگر این موضوع همواره در ذهن انسان بررسی شد، متوجه می شود انسان هیچ ندارد و کمتر گناه می کند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع معاد گفت: اگر انسان ایمان داشته باشد و به معاد یقین داشته باشد، بسیاری از گناهان و خطاهای وی برچیده شده البته یقین به معاد نیز مشکل است که برخی نمی توانند قبول کنند.

 

آیت الله سبحانی با بیان اینکه دستیابی به ایمانی که حق الیقین باشد؛ مشکل است گفت: انسان ها باید از طریق ایمان به مرحله ‌ای برسد که از عین الیقین به حق الیقین اعتقاد پیدا کنند.

کد خبر 681549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha