سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت:سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است و انقلاب اسلامی دایه دار باز آفرینی این تمدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مهدی شکری، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم، امروز(20 دی) در کارگاه سبک زندگی با رویکرد قرآن کریم گفت: سبک زندگی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، سازمان دارالقرآن کریم به عنوان یک مجموعه فرهنگی این موضوع را مورد توجه خود قرار داده است و فعالیت هایی در این راستا انجام می دهد.

 

وی افزود: سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است و انقلاب اسلامی دایه دار باز آفرینی این تمدن است. اسلام، قرآن و دین توانایی پاسخگویی به نیازهای بشر را دارد و همیشه زنده هستند.

 

شکری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانتسته در بحث سخت افزاری از پیشرفت های خوبی برخوردار شود و این در حالی است که دشمن تماما سعی داشته از پیشرفت های این کشور جلوگیری کند اما در رشته های مختلف علوم از موفقیت های چشمگیری برخوردار شدیم.

 

وی با بیان اینکه ما هنوز از فاصله تاریخی برخوردار هستیم، تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه قرآن در ظواهر زندگی ها رعایت شده اما برای اینکه متن قرآن در زندگی ساری وجاری شود فاصله ای وجود دارد.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: اصل تمدن سبک زندگی است که در این زمینه هنوز پیشرفت نکردیم که به فرموده مقام معظم رهبری باید آسیب شناسی هایی در این زمینه صورت گیرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد کار در روند درمان تشخیص است، در آسیب های اجتماعی تشخیص مقدم بر تجویز است و تا زمانی که آسیب شناسی ها به درستی انجام نشود نمی توان تجویز درست انجام داد.

 

شکری اظهارداشت: مقام معظم رهبری می فرمایند باید به سبک زندگی به عنوان یک امر مهم به آن توجه کنیم و تلاش داشته باشیم تا این عقب ماندگی را جبران کنیم. می طلبد به دلیل اهمیت این موضوع مدیران دستگاه ها، رسانه ها و تریبون دارها نسبت به آن اقدام کنند.

 

کد خبر 681735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha