فرشته های آسمانی به زمین آمده اند/شور  و شوق رسیدن به بندگی

خبرگزاری شبستان: فرشته های آسمانی با چادرهای سفید و زیبا و لبخندی بر لب هر یک به دنبال جایی در سالنی بزرگ برای نشستن و آغاز شیرین در زندگی خود بودند؛ گویی فرشته های آسمانی به زمین آمده و در این سالن جمع شده اند.

خبرگزاری شبستان/ اراک

 

جشن عبادت تولدی دوباره و آغازی برای عباد و بندگی است که امروز شاهد حضور 600 نفر از دانش آموزان دختر مدارس ناحیه دو اراک در کانون فرهنگی تربیتی امام علی علیه السلام بودیم که با شور اشتیاق وصف ناشدنی به سوی زندگی تازه گام بر می داشتند.

 

جشن عبادت آغازی برای بندگی و شکفتن و بهاری برای دانش آموزان است که در این بهار عطر خوش عبادت، ایمان و بندگی به مشام می رسد.

 

 

فرشته های آسمانی با چادرهای سفید و زیبا و لبخندی بر لب هر یک به دنبال جایی در سالنی بزرگ برای نشستن و آغاز شیرین در زندگی خود بودند؛ فضای خاص بر سالن حاکم بود گویی فرشته های آسمانی به زمین آمده و در این سالن جمع شده اند، دست هایی که برای دعا بالا می رفت حسن خاص و زیبایی به انسان می داد.

 

تعدادی از دانش آموزان با چادرهای سفید و بال‌های بنفش و فرشته گون دست‌های یکدیگر را گرفته‌اند و خانمی در حال فیلم برداری از آنهاست، از بین آنها عبور کرده و به سالنی می‌رسم که والدین و به همراه فرزندانشان در آن حضور دارند؛‌ در اینجا شوقی در صورت والدین وجود داشت که هراز گاهی با گره خوردن نگاهشان با دخترانشان، خنده‌ای را بر لب دوطرف می‌نشاند.

 

دختر کوچولوی که خیلی هیجان زده بود توجه ام را جلب کرد، نمی دانست در صندلی اش کیفش خود را بگذارد یا خودش بنشیند، چادر سفیدش چهره زیبای او را زیباتر و دوست داشتنی تر کرده بود، جلو رفتم و با او سخن گفتم این دختر کوچولو ستایش بود که برای خواندن سرود جشن تکلیف در بالای سن هیجان داشت.

 

ستایش گفت: خیلی خوشحالم که به سن تکلیف رسیدم و از امروز دیگر باید کارهای بهتری انجام دهم تا هم خداوند و هم پدر و مادرم از من راضی باشند.

 

برنامه با قرائت دسته جمعی قرآن توسط دانش آموزان و سرود ملی آغاز شد و با اجرای نمایش شناخت محرم و نامحرم از طریق عروسک گردانی دانش آموزان کلاس پنجم ادامه پیدا کرد و تک تک بستگان با همراهی بچه‌ها، محرم و نامحرم بودنشان مشخص می‌شود.

 

 

در این مراسم معصومه انصاری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک نیز در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت آغاز جشن تکلیف دانش آموزان گفت: جشن تکلیف آغازی شیرین برای عبادت و بندگی است و شما دانش آموزان عزیز از امروز زندگی نو و متفاوتی را آغاز خواهید کرد.

 

وی افزود: شما عزیزان امروز گام در مسیری نورانی گذاشته اید و می توانید با خدای خود بیش از پیش راز و نیاز کنید.

 

انصاری آموزش صحیح دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با آموزه‌های دینی را ضروری دانست و ادامه داد: این آموزش ها سبب تحویل افراد متدین و شریف به جامعه می شد که معلمان و مربیان و والدین باید به آن توجه بیشتر داشته باشند.

 

در این مراسم که با حضور 600نفر از دانش آموزان دختر ناحیه دو اراک برگزار شد، برنامه های شاد، نمایش عروسکی، مسابقه وبرنامه های آموزشی از جمله آموزش صحیح وضو گرفتن و قرائت صحیح نماز آموزش داده شد.

 

 

کد خبر 682823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha