طرح توانمندسازی بانوان حاشیه نشین شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح توانمندسازی زنان خانواده های حاشیه نشین شهرهای استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدمحمدکاظم نظری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (1 بهمن) در نشست هماهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان، گفت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت دولت تدبیر وامید است، اما دولت با همه محدودیت های منابع مالی به این مسئله توجه جدی دارد.

 

نظری اظهار داشت: فقط برای آموزش های لازم جهت توانمندسازی زنان خانواده های حاشیه نشین در شهرهای استان دولت مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

 

این مسئول تاکید کرد: دستگاه های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) و بهزیستی طرح های خود اشتغالی جدید که به خوبی از آن استقبال شود و تولیدات آن بازار کار داشته باشد را به سازمان فنی و حرفه ای استان برای انجام آموزش ها معرفی کنند.

 

وی با بیان اینکه، امور اجتماعی استانداری، امور بانوان و خانواده استانداری و در شهرستان ها فرمانداری ها نظارت کامل بر این طرح دارند، اضافه کرد: انتظار می رود که شهرداری ها، سمن ها و تشکل های مردم نهاد در این زمینه همکاری لازم را با دستگاه های متولی داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح فرصت استثنایی بوده و به عنوان پایلویت در پنج استان کشور اجرا می شود که یکی از آنها، کهگیلویه و بویراحمد است.

 

وی یادآور شد: برنامه زمان بندی شده این طرح به زودی ارائه و در این رابطه آمار حاشیه نشینی اطراف شهرها در اختیار سازمان فنی و حرفه ای  برای انجام آموزش در رشته های نو و مورد نیاز آن هم توسط مربیان با تجربه و جدید قرار می گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: زنان بی سرپرست و بد سرپرست که متقاضی آموزش های لازم هستند هم می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

 

سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم به اهمیت این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح که ویژه زنان در سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه نشینان به ویژه شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت است، می تواند در کنترل آسیب های اجتماعی و توانمندسازی آنها موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه، در یاسوج بیش از 60 هزار نفر در سکونت گاه های غیررسمی ساکن هستند، اظهار داشت: فنی و حرفه ای باید اقدام به آموزش هایی کند که منجر به شغل شده و تولیدات آنها به لحاظ عرضه و تقاضا، مشکلی نداشته باشد.

 

میرمحمدی گفت: مشکلات بیکاری، اعتیاد، طلاق، عفاف و حجاب به ویژه در مناطق بحرانی را دولت با جدیت دنبال می کند و همه دستگاه های اجرایی و مرتبط برای پیشگیری، کنترل و کاهش آنها باید همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 683838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha