چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی در زنجان با تجلیل از منتخبین به کار خود پایان داد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۷۱۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی ارسال شد که ۳۶ اثر به عنوان منتخب برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز (1بهمن) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب اظهار کرد: این جشنواره با حمایت امام جمعه زنجان با قوت تداوم داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره شکوه شکیبایی به برکت حضرت زینب(سلام الله علیها) به عنوان یک برنامه باشکوه در کشور ماندگار شد، گفت: استقبال از این جشنواره هر ساله باشکوه تر از سنوات قبل می شود.

 

این مقام مسوول ادامه داد: براساس روایات نقل شده نامگذاری حضرت زینب(سلام الله علیها) به دست پیامبرگرامی اسلام انجام شد و آنطور که نقل شده زمانی که جبرییل این نام را به پیامبر رساندند، ایشان فرمودند به حاضران و غایبان امت توصیه می کنم که حرمت ایشان را حفط کنند.

 

به گفته مقدم یکی از رموز ماندگاری واقعه عاشورا رشادت های حضرت زینب(سلام الله علیها) است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به چهاریمن جشنواره شکوه شکیبایی اشاره کرد و گفت: جشنواره شکوه شکیبایی امسال در دو بخش فرهنگی و هنری و در رشته های شعر و داستان و دلنوشته(فارسی و ترکی) و نقاشی، خط اجرا شد.

 

وی با یادآوری اینکه در مجموع 719 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: در بخش شعر فارسی 305 اثر، داستان فارسی 85 اثر، دلنوشته فارسی 102 اثر و در بخش شعر ترکی 99 اثر، داستان ترکی 37 اثر و دلنوشته ترکی 41 اثر و نقاشی خط 50 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

 

مقدم با یادآوری اینکه در مجموع 514 نفر از 29 استان در این جشنواره شرکت کردند، کفت: از این تعداد از 36 نفر به عنوان منتخب جشنواره تجلیل می شود.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال بخش مشاعره از جشنواره حذف شده است، گفت: برگزاری کارگاه های شعر، داستان  و نمایشگاه نقاشی از برنامه های جانبی جشنواره بود.

 

در ادامه این مراسم از سومین کتاب جشنواره شکوه شکیبایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان رونمایی شد.

 

کد خبر 683868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha