حضرت زینب(سلام الله علیها) در کوفه بذر انقلاب پاشید و خفته ها را بیدار کرد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه زنجان گفت: حضرت زینب(سلام الله علیها) در کوفه بذر انقلاب پاشید و خفته ها را بیدار کرد و قدرت به ظاهر پیروز نظامی یزید را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز (1بهمن) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی در فرهنگسرای امام خمینی زنجان با تبریک ولادت حضرت زینب اظهار کرد: نظریه پردازان در طول تاریخ حضرت علی(علیه السلام) را با عنوان مجمع اضداد یاد می کنند.

 

وی با اشاربه اینکه حضرت علی(علیه السلام) کسی است که در محراب عبادت آنچنان برخود می لرزید گویی تمام گناهان بر دوش اوست و در میدان جهاد آنچنان شمشیر می زد که گویی دست قدرت پروردگار است، افزود: آن حضرت در برخورد با دشمنان به گونه ای می نگریست که لرزه بر اندام آنان می انداخت و زمانی که اشک یتمی را می دید لرزه بر اندامش می افتاد.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: به این دلیل به ایشان مجمع اضداد می گویند که به گمانشان این صفات ضد یکدیگر هستند و در یک فرد جمع نمی شود.

 

آیت الله خاتمی یادآور شد: این صفات تجلیات جمال و جلال و صفات پروردگار است چرا که انسان کوه آتشفشان، کانون استعداد و خلیفه خدا برزمین و تجلی صفات خداوند است به همین جهت از امیرمومنان به عنوان انسان کامل یاد می شود.

 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: زمانی که جلوه ای از جمال الهی در چهره حضرت علی(علیه السلام) می نشیند، تجلی صفات قدس پروردگار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در چهره حضرت زینب(سلام الله علیها) هم این ویژگی ها را مشاهده می کنیم ولی به معنای واقعی قامت ایشان را آفتاب هم ندیده بود و صدای ایشان را همسایه ها نشنیده بودند و نقل شده است پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ایشان در روز روشن بر سر قبر مادر نمی رفت و شب هنگام حضرت علی(علیه السلام) با فانوس راه را روشن می کرد و امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) ایشان راه همراهی می کردند.

 

به گفته وی حضرت زینب(سلام الله علیها) در کوفه بذر انقلاب پاشید و خفته ها را بیدار کرد و قدرت به ظاهر پیروز نظامی یزید را به چالش کشید.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمن به ظاهر پیروز در میدان جنگ با سخنان حضرت زینب(سلام الله علیها) ذلیل تاریخ شد، افزود: هرچند در تاریخ به سربرهنگی زنان در واقعه عاشورا اشاره شده ولی زنان اهل بیت در این واقعه سر برهنه نبودند چرا که امکان نگاه هرزه ها به این بانوان همچون نگاه به پرتوی نور بود.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنرانی کوبنده حضرت زینب(سلام الله علیها) در مقابل عبیدالله بن زیاد گفت: با سخنان حضرت، کوفه یکپارچه شیون و گریه شد چراکه زبان حضرت زینب(سلام الله علیها) به اندازه شمشیر امیرمومنان قدرتمند و برنده بود.

 

کد خبر 683882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha