نام های مذهبی اولویت نخست ایرانیان در نامگذاری/۳۳ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان ثبت احوال کشور کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و گفت: تا کنون موفق به صدور ۳۳ میلیون کارت ملی هوشمند برای ایرانیان شدیم که در حال تحویل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور امروز (1 بهمن) در دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور دارای یک هزار و ۱۰۰اداره در سراسر کشور است گفت: بیش از 6 هزار نفر در این اداره مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.

 

وی صدور اسناد هویتی برای تمام ایرانیان را یکی از ماموریت های مهم این سازمان حاکمیتی برشمرد و تصریح کرد: تولید و انتشار آمارهای جمعیت و مهاجرت، تولد، وفات، ازدواج و طلاق از دیگر ماموریت های مهم سازمان است که به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالیانه تولید و در اختیار مسئولان جهت برنامه ریزی قرار می گیرد.

 

درخشان نیا با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند یکی از پروژه های مهم سازمان است اذعان کرد: کارت هوشمند که یک کارت الکترونیکی است دربرگیرنده مشخصات ژنتیک افراد، تصویر، اثر انگشت و امضا الکترونیکی می باشد.

 

64 میلیون ایرانی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند

وی با تصریح اینکه حدود 64 میلیون ایرانی بالای 15 سال در داخل و خارج از کشور واجد شرایط دریافت این کارت هوشمند هستند افزود: تا کنون موفق به صدور 33 میلیون کارت ملی هوشمند شدیم که در حال تحویل است.

 

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور، کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: این کارت ها از نظر شفافیت اطلاعات و تصویر برای مردم مهم است.

 

وی با اشاره به حذف فتوکپی برای انجام امور در سازمان ثبت احوال تصریح کرد: برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سه استان خوزستان، قم و سمنان فتوکپی اسناد هویتی جهت انجام امور هنگام مراجعه به ثبت احوال حذف و مستقیما به پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور متصل می شوند و اطلاعات هویتی در اختیار آنها قرار داده می شود.

 

نرخ 19.5 درصدی موالید در کشور

درخشان نیا با اشاره به کاهش موالید در استان گیلان خاطرنشان کرد: نرخ ولادت کشوری در هر  هزار نفر 19.5 درصد است و این درحالی است که این نرخ در گیلان زیر 12 درصد می باشد و این یک هشدار است.

 

وی با اشاره به نسبت موالید 106 پسران در برابر100 دختران در هر هزار نفر تاکید کرد: باید راهکاری اندیشیده تا نرخ موالید در استان افزایش یابد تا از پیری جمعیت جلوگیری شود.

 

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه از اتصال آنلاین دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با تحقق این امر امکان ثبت امضای جعلی وجود ندارد زیرا هنگام امضای اسناد به صورت آنلاین به پایگاه اطلاعاتی متصل و در صورت تائید امضا و هویت، سند امضا می شود.

 

ثبت اطلاعات بیش از  120 میلیون ایرانی در پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور

وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعات جمعیت کشور بزرگترین پایگاه داده کشور است تصریح کرد: در این پایگاه اطلاعات بیش از 120 میلیون ایرانی از سال 1297 ثبت و ضبط شده است.

 

درخشان نیا اضافه کرد: همچنین 120 هزار اداره به صورت برخط به این پایگاه متصل بوده و به بیش از 200 هزار نقطه از کشور خدمات ارائه می شود.

 

وی در ادامه به انتخاب نام های نیک و مذهبی اشاره و بیان کرد: اسامی مذهبی 20 اولویت نخست ملت ایران در نامگذاری فرزندانشان است.

 

اجرای طرح تجمیع کارت های هوشمند در کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از تجمیع کارتهای هوشمند خبر داد و اظهار کرد: با مصوبه هیئت وزیران و تاکید وزیر کشور طرح تجمیع کارت های هوشمند در کارت ملی هوشمند اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه صدور  کارت های هوشمند بسیار هزینه بر است افزود: قرار است کمیته ایی تشکیل تا تمام اطلاعات و کارتها مانند گواهینامه و غیره در کارت هوشمند تجمیع شود.

کد خبر 683911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha