نمایشگاه های کتاب، یکی از بزرگترین فعالیت فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از بزرگترین فعالیت فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی برپایی نمایشگاه های کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ( 5 اسفند) در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ « کتاب یزد» گفت: یکی از بزرگترین فعالیت های فرهنگی بعد از انقلاب در زمینه نمایشگاه های کتاب بود که امروز نیز دهمین نمایشگاه کتاب در استان یزد افتتاح می شود.

 

وی افزود: یکی از برکات نمایشگاه های استان تولیدات فرهنگی در مناطق مختلف کشور است که در این نمایشگاه ها از جدیدترین آثار فرهنگ و نشر ارائه می شود

 

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات در راستای کتاب خوانی در دسترس بودن آن است که ما نیز در نمایشگاه کتاب در چهارسال نیز این امر را دنبال می کنیم.

 

غیاثی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب یزد به عنوان یکی از برترین نمایشگاه های کتاب کشور است که 40 درصد تخفیف به عنوان یکی از این مزیت های نمایشگاه یزد است.

 

وی گفت: استان یزد در طرح های کتاب خوانی در سال های گذشته به عنوان استان هایی بوده است که هر سال منتخب داشته است که روستای دوستدار کتاب و طرح پایتخت کتاب به عنوان یکی از این فعالیت ها است.

 

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال نیز در طرح روستدار دوستدار کتاب روستاهای استان یزد به عنوان منتخبین قرار گرفته است.

 

غیاثی افزود: نمایشگاه کتاب امسال در 322 غرفه و 555 ناشر داخلی و خارجی و 16 کتاب فروشی سطح شهر در استان یزد از 5 تا 11 اسفندماه برگزار می شود.

 

وی گفت: تعداد 79 هزار و 300 عنوان کتاب ناشرین داخلی و 16 هزار و 800 عنوان از ناشرین خارجی در نمایشگاه حضور دارند و 40 درصد تخفیف نیز انجام می شود.

 

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برنامه های جنبی نقد و بررسی کتاب، کارگاه های شعر و کتاب، آموزش از جمله برنامه هایی است که در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود.

کد خبر 691647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha