بازار پوشاک سنتی به دلیل نبود مرکز فروش و عرضه کساد است

خبرگزاری شبستان: مسئول کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بازار پوشاک سنتی در استان به دلیل نبود مرکز فروش و عرضه کساد است.

حمیده یعقوبی مسئول کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری سومین جشنواره استانی پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان و اولین جشنواره منطقه ای پوشاک سنتی اقوام به خبرنگار شبستان گفت: 100 هنرمند 200 اثر از استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، بوشهر و هرمزگان به دبیرخانه ارسال کرده اند که پس از ارزیابی به عمل آمده از سوی داوران 50 اثر به جشنواره راه پیدا کرد.

 

وی افزود: سیستان و بلوچستان و بوشهر بیشترین و خراسان جنوبی کمترین اثر به اولین جشنواره منطقه ای پوشاک سنتی اقوام  در زاهدان ارسال کرده اند.

 

مسئول کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: این جشنواره از 12 تا 16 اسفند در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و عصر از ساعت 17 تا 20 در نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان میزبان علاقمندان به مد و لباس می باشد

 

یعقوبی با اشاره به اینکه جشنواره مد و لباس زمینه اشتغال خانم ها را فراهم می کند، ادامه داد: باید مرکز فروش و عرضه پوشاک سنتی در استان داشته باشیم.

 

وی افزود: هنرمندان استان در دو سال اخیر در جشنواره  ملی مد و لباس رتبه کسب کرده اند و امسال هنرمندان در بخش پژوهشی و در بخش دوخت لباس های سنتی حائز رتبه شده اند.

 

مسئول کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارائه محتوای مکتوب در مورد مد و لباس اشاره کرد و یادآور شد: کتاب سعید محمد ش بخش در مورد نقوش لباس های بلوچستان نمونه بارز محتوای مکتوب در مد و لباس است که به زودی چاپ می شود و در اختیار هنرمندان مد و لباس قرار می گیرد.

کد خبر 693253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha