نتیجه زحمات و نوآوری فعالان عرصه مد و لباس در حال نمایان شدن است

خبرگزاری شبستان:هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، برگزیدگان خود در بخش‌های مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت را شناخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، مراسم اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت در هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، شنبه 12 اسفندماه 96 به میزبانی سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از نکات مهم در این بخش جشنواره حضور بیش از 10 هزار نفر در کلاس ها بود که نشان می دهد طی پنج سال اخیر این هنر صنعت توسعه پیدا کرده و نتیجه زحمات در حال نمایان شدن است.

او تصریح کرد: با زحمات بخش علمی دانشگاهی و صنعت و موسسات، نگاه در کشور به حوزه مد و لباس در حال تغییرات است، زحمات فعالان این عرصه شکل و ماهیت ظاهری یک ملت را تغییر می دهد.

قبادی اظهار داشت: در این دوره شاهد ارتقای سطح کیفی تولیدات علمی دانشگاهی بودیم و صرف نظر از برخی اشکالات در تمام بخش‌ها، طی سال‌های اخیر رشد آثار در تمام بخش‌های رقابتی و غیررقابتی را شاهد بوده‌ایم.

برگزیدگان بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز به شرح زیر معرفی شدند:

شرکت کارخانجات پشم بافی آسیا از استان کرمان، کارگاه نجم الدین از استان اصفهان و کارگاه فنی روشن از استان مازندران برگزیدگان بخص صنعت بودند.

انجمن طراحی لباس نیکو نگاران پوش طیبه فلاحی، موسسه هنری مدو لباس چارتار رحیم زاده، خانه طراحان لباس مازیار برای رضا ملکی به عنوان غرفه برتر جشنواره شناخته شدند.

همچنین موسسه هنری مدو لباس ققنوس، طراحان مد، آینده پردازان خلاق، خوش پوشان رادین ،خانه مد فرشته و طرح آفرینان به عنوان موسسات برتر سال شناخته شدند.

همچنین در بخش نشر و چاپ آثار در حوزه مد و لباس، عباس جهانگیری از انتشارات بین المللی حافظ و سعید فسوری از انتشارات جمال هنر شایسته تقدیر معرفی شدند.در بخش علمی دانشگاهی نیز از دانشگاه الزهرا(س)، مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ(گروه روحی)، جهاد دانشگاهی واحد هنر، آموزشگاه رشیدی، مؤسسه آموزش عالی کمال‌الملک نوشهر، مجتمع فنی تهران و مجموعه "طهرون بپوشیم" تقدیر به عمل آمد.

در بخش تقدیر از نشست‌ و کارگاه‌های آموزشی نیز، مؤسسه مجازی مد و لباس ژینو، چیامد و رخت تن، مرضیه زارع، عطاالله فروغی و آفای امیریان تقدیر شدند.

در پایان این مراسم از کتاب "مشاغل هنر، صنعت، مد و لباس" در تالار حجاب رونمایی شد.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 693449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha