رقابت یکصد اثر در سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ارسال ۱۵۴ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان خبر داد و گفت: این تعداد اثر از سوی ۹۶ هنرمند در جشنواره شرکت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز (14 اسفند) در آئین اختتامیه همایش مد و لباس ایرانی اسلامی که در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد، گفت: از مجموعه آثار ارسال شده به دبیرخانه، 33 نفر با 91 اثر در بخش طراحی این جشنواره شرکت کردند و در بخش دوخت 63 نفر با 102 اثر شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: حفظ و تقویت قومیت ها و ترویج الگوی های ملی و محلی و اسلامی، تقویت بازار پوشاک داخلی و مقابله با الگوهای بیگانه نامانوس با فرهنگ ایرانی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

 

کارگران تصریح کرد: الگوسازی با هدف افزایش توان ملی، ارئه طرح های جدید متناسب با استانداردهای ملی و ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس و ترویج لباس های قومی و محلی از دگر سیاست های برگزاری این همایش به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه این همایش در 2 بخش طراحی و دوخت اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین یک بخش فرعی با ارائه کیف و کفش و لباس محلی نیز در حاشیه این همایش برگزار می شود.

 

کارگران با اشاره به اهمیت لباس و پوشاک در دین اسلام، اظهار کرد: مساله پوشش و لباس در احکام دینی اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است و فرهنگ ایرانی نیز همواره در خود تنوع بسیاری در پوشاک پذیرفته است.

 

وی افزود: سیاست کلی اسلام در مورد پوشاک، حفظ اخلاق تربیتی و پیشگیری از گناه، تقویت خویشتنداری و دفاع از حریم شخصی و مقابله با مفاسد اجتماعی در محیط اجتماعی است و این امر جز با ارائه مدل های معیار اسلامی ایرانی و با شاخص های ملی و قومیتی ممکن نمی شود.

 

کارگران بابیان اینکه ناهنجاری های مربوط به پوشاک با اقدامات قهرآمیز و یکجانبه اصلاح نمی شود، گفت: ارائه طرح های نو می تواند ضمن اصلاح ناهنجاری های به تقویت فرهنگ و اقتصاد کشور نیز کمک کند.

 

کد خبر 693682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha