درخشش بانوان اصفهانی در دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران کشور

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به درخشش بانوان اصفهان در جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: از مجموع ۹۵ نفر برگزیده دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران ۱۵ نفر از استان اصفهان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: طلبه های حوزه های علمیه خواهران اصفهان در این مسابقات بسیار درخشیدند.

 

وی به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و بیان کرد: تقویت انس با قرآن و روایات اهل بیت(علیهم‌السلام)، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، زمینه سازی برای شکوفایی و تقویت استعدادهای علمی هنری و ادبی طلاب، گسترش فعالیتهای علمی هنری طلاب، شناسایی، معرفی، و تجلیل از طلاب خلاق و توانمند در زمینه های علمی، هنری و ادبی و جهت دهی مطالعات قرآنی و حدیثی طلاب در موضوعات کاربردی از عمده اهداف برگزاری جشنواره قرآن و عترت است که سعی داریم با فعال کردن کانون قرآن و عترت به این اهداف برسیم. 

 

بهشتی با اشاره به اینکه امسال استقبال از این مسابقه در سطح مدارس علمیه خواهران استان نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است تصریح کرد: این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم، نهج البلاغه، مقاله و کتاب با رویکرد قرآنی و آثار هنری با رویکرد قرآنی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به درخشش طلاب خواهر استان اصفهان در اختتامیه مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت، اظهار داشت: طلاب استان در اغلب بخش‌های جشنواره، حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند که با توجه به رشدکمی و کیفی مشارکت طلاب در مرحله مدرسه‌ای این نتایج درخشان تکرار شد.


معاون فرهنگی حوزه علمیه اصفهان گفت: در رشته حفظ کل قرآن کریم نفر اول و سوم از استان اصفهان بودند و رتبه اول حفظ ۲۰ جز نیز اصفهان رتبه اول را کسب کرده است.

 

وی با بیان اینکه در حفظ ۱۰ جز نیز اصفهان رتبه سوم را بدست آورده خاطر نشان کرد: در رشته مقاله رتبه اول و در رشته کتاب که کسی حائز رتبه اول نشد، اصفهان مقام دوم را کسب کرد.


بهشتی تاکید کرد: از مجموع ۹۵ نفر برگزیده دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران  ۱۵ نفر از استان اصفهان بودند.

 

کد خبر 695542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha