برگزاری بیش از۸۰۰۰ عروسی در جمعیت نیک اندیش/ارایه خدمات ازدواج با یک میلیون تومان

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت نیک اندیش از برگزاری ۸۷۰۰ عروسی در این جمعیت خبر داد و گفت:کلیه خدمات ازدواج با مبلغ یک میلیون تومان شامل می شود که برای عموم افراد قابل استفاده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، سید محمود تدینی، مدیر عامل"جمعیت نیک اندیش "در همایش ازدواج آسان که در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد گفت: جمعیت نیک اندیش در سال 1388 به عنوان یکی از سازمان های مردم نهاد کشور با هدف کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی شروع به فعالیت کرد. این جمعیت همچنین به عنوان یک خیریه با توفیقات الهی هم اکنون بیش از 5 هزار و 850 خانواده و بیش از 1260 کودک یتیم، 110 کودک بیمار و 85 سالمند را تحت حمایت و پشتیبانی خود دارد که همه آنها از آسیب دیدگان یا افراد در معرض آسیب می باشنددر واقع حدود 15 سال است که نهال جمعیت نیک اندیش کاشته شده و 453 نفر در این جمعیت خیریه فعالیت می کنند.

 

تدینی با بیان اینکه حوزه کاری ما تسهیل در امر ازدواج است که از دو بخش تشکیل شده است، تصریح کرد: یک بخش مربوط به برگزاری مراسم ازدواج است به این صورت که کلیه خدمات ازدواج با مبلغ یک میلیون تومان شامل (ورود تالار پذیرایی مجهز به اتاق عقد، پذیرایی میوه و شیرینی، ثبت ازدواج و خطبه عقد، لباس و آرایش عروس، فیلمبرداری توسط آقا و خانم و کارت دعوت) می شود که برای عموم افراد قابل استفاده است.

 

مدیر عامل جمعیت نیک اندیش در ادامه افزود: شام و شیرینی بر عهده خود مراجعه کننده است،چون از توان ما خارج می باشد، این مبلغ تا سقف پذیرایی 100 نفر بوده و در ازای هر نفر اضافه میهمان، مبلغ سه هزار تومان اضافه می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 8700 عروسی در جمعیت نیک اندیش برگزار شده است، بیان کرد: برای زوج های جوان کلاس های آموزشی نیز برگزار می کنیم که اختیاری می باشد ولی تاکید ما این است که زوج ها از کلاس های مشاوره ما استقبال کنند زیرا در تحکیم بنیان خانواده بسیار موثر هستند لذا مشاوره های ما هر روز از ساعت 13 تا 15 است.

 

تدینی با اشاره به اینکه بخش دوم تسهیلات جمعیت نیک اندیش شامل جهیزیه می باشد، اظهار کرد: ما دو مدل جهیزیه داریم که مدل اول شامل 25 قلم کالا می باشد. در حال حاضر 3.5 میلیون تومان از متقاضی دریافت و 25 قلم کالا ارایه می دهیم، در ضمن نمایشگاه هم داریم که می توانند بازدید کنند، اجباری هم در خرید 25 قلم کالا وجود ندارد حتی افراد متفرقه که زوج نیستند نیز می توانند خرید کنند. بخش دوم جهیزیه با برند بالاتر و قیمت بیشتر است که زوج ها می توانند با مراجعه به دفتر تهیه کنند.

 

مدیر عامل جمعیت نیک اندیش با بیان اینکه برند محصولات خانگی در بهبود کیفیت زندگی تاثیر چندانی ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جدید نیز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده است لذا می طلبد که هم زوج های جوان و هم خانواده ها از محصولات داخلی استفاده کنند.

 

تدینی اظهار کرد: برچسبی که بر روی کالاها زده می شود بیشتر جنبه پولی و مادی دارد و بیانگر کیفیت کالای مربوطه نیست، ما شرکت ها و مارک های زیادی با برندهای بالا داریم که برخلاف تصور عموم از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

 

وی افزود: در صورتی که زوج های جوان از محصولات داخلی حمایت و خریداری کنند هم شعار امسال اجرایی می شود و هم حداقل می دانیم، واقعیت این است تا ما حمایت نکنیم ،هیچ شرکت داخلی نمی تواند قالب تولید خود را عوض کند، به دلیل اینکه تولید جنس جدیدتر با برند بالاتر نیازمند هزینه است.

 

تدینی با اشاره به مشاوره های رایگان در جمعیت نیک اندیش بیان کرد: ما در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، خانواده، فرزندان و اجتماع، ازدواج، طلاق، مهارت های زندگی، کودک، طب سنتی و اسلامی مشاوره می دهیم.

 

وی با اشاره به جمله" انتخاب عاقلانه،زندگی عاشقانه" اذعان کرد: اگر انتخاب زوج ها از روی هوا و هوس نباشد، زندگی پایدارتری در انتظار آنهاست، عشق زودگذر بوده و سریع فروکش می کند، متاسفانه بیشترین مسایل و مشکلاتی که در دادگاه های خانواده به چشم می خورد به دلیل همین مسئله است لذا خواهشمندیم زوج ها در انتخاب های خود دقت لازم را داشته باشند.

 

وی به زندانیان مهریه اشاره کرد و افزود: گزارش های زیادی حاکی از زندانی بودن جوانان به دلیل پرداخت مهریه های بالا است. این جوانان به جای اینکه چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند به دلیل سکه و مهریه های بالا در زندان بسر می برند.

 

تدینی بر لزوم درک متقابل و صداقت در زندگی زناشویی تاکید کرد و گفت: اگر زوج ها در زندگی تفاهم داشته باشند و یکدیگر را درک کنند، بسیاری از مسایل و مشکلات آنها در زندگی زناشویی کاهش می یابد.

 

وی با اشاره به تعریف عشق اظهار کرد: عشق یعنی گذشتن از آن چیزی که حق مسلم شماست، بهترین عشق هم عشق مادر به فرزند است که بدون هیچ منت و چشمداشتی به فرزند خود نثار می کند.

 

تدینی بر لزوم  توجه به اعتماد در زندگی زناشویی تاکید کرد و گفت: اولین ایمان، ایمان به خداوند است، خداوند پیونددهنده قلب ها و آرامبخش دل ها می باشد و بعد از آن، ایمان زن و شوهر به یکدیگر است که نقش بسیار مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارد.

 

مدیر عامل جمعیت نیک اندیش با بیان اینکه زوج ها باید تایمی را برای بیان مسایل و مشکلات زندگی خود در طول هفته لحاظ کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال زوج ها می توانند، آخرین ساعت روز پنجشنبه را برای بیان و بررسی مسایل ریز زندگی زناشویی خود قرار دهند،چون با بیان این مسایل در هر هفته، هم ناراحتی زوج ها کمتر می شود و هم مسایل بر روی هم تلمبار نشده و یکدفعه منجر به مسایل بزرکتر و طلاق نمی شوند.

 

وی بر ارسال پیامک های عاشقانه در زندگی تاکید کرد و گفت: همان طور که در دوران نامزدی برای هم پیامک های عاشقانه ارسال می کنید در دوران زندگی مشترک هم این پیامک ها را ادامه دهید،چون اصل پیامک دادن بعد از ازدواج است در صورتی که  بعد از ازدواج کاملا ترک می کنید، اکنون همسرتان به محبت شما نیاز دارد و لازم است هر روز با یک تماس تلفنی و بیان احساسات و عاطفه خود همسرتان را در محل کار شارژ کنید.با این رفتارهای عاشقانه است که مرد به محض تعطیل شدن از محل کار با اشتیاق به سمت خانه می آید، بنابراین فیتیله چراغ زندگی عاشقانه به دست شما خانم هاست .

 

تدینی گفت: معاونت سینمایی جمعیت نیک اندیش در سال 1390 با هدف شناساندن آسیب ها و نحوه پیشگیری آنها از طریق سینما، صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه نمایش خانگی تاسیس شده و هم اکنون فعالیت هایی مانند تولید فیلم های سینمایی در زمینه آسیب های اجتماعی در سطح کشور و برگزاری کلاس های آموزش و تست بازیگری، تصویربرداری و ... را انجام می دهد.   

کد خبر 699553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha