برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در بقاع متبرکه استان مرکزی

معاون فرهگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در بیش از 30 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت به خبرنگار شبستان در اراک گفت: همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی رضا (ع) در جوار بارگاه ملکوتی بیش از 30 امامزاده واجب التعظیم استان مرکزی مراسم جشن و شادی برگزار می شود.


وی ادامه داد: سخنرانی وعاظ استان مرکزی در این مراسم پیرامون سیره و روش زندگانی آن امام همام و مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله برنامه های این جشن است.


حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در 5 بقعه متبرکه اراک نیز مراسم جشن برگزار می شود، افزود: جشن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) در جوار حرم مطهر امامزادگان محمد عابد مشهد میقان، 72 تن ساروق، محمد و طیب شهسواران، طاهر و مطهر کلاغ نشین و عبدالله ولی (ع) کودزر برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی تصریح کرد: همزمان با ولادت با سعادت امام رضا (ع) نمایشگاهی پیرامون سیره آن حضرت و دهه کرامت دایر می شود.
 

وی در ادامه از برگزاری مرحله شهرستانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن این اداره کل در دهه کرامت خبر داد و گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 7 و 8 مهر سال جاری همزمان با آغاز دهه کرامت در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 70149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha