کاهش ۱۲ و هشت دهم درصدی مصرف آب در فروردین ماه در یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به استاندارد بودن سرانه مصرف آب در استان یزد گفت: مصرف آب در فروردین ماه در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی اسلامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد شب گذشته (10 اردیبشهت) در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان یزد گفت: به طور متوسط در سال 65 درصد از نیاز آبی شرب شهرهای استان که حدود 92 میلیون متر مکعب است از آب انتقالی استفاده می شود و مابقی از آب های محلی است که متاسفانه به دلیل خشکسالی و کاهش ذخایر و کیفیت آبی ما مجبور هستیم که 10 شهر استان نیز سهمیه آب انتقالی را بدهیم.

 

وی بیان کرد: در دی و بهمن ماه تقریبا 60 میلیون متر مکعب در شهرهای استان مصرف آب شرب داریم که 85 درصد انتقالی و مابقی از آب های شهری است که در ماه های تیر و مرداد 11 و نیم میلیون متر معکب می رسد که 50 درصد آب انتقالی و 50 درصد آب های داخلی استان استفاده می شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد خاطرنشان کرد: به دلیل خشکسالی ها ما موظف هستیم کاهش سهمیه را مدیریت کنیم که از جانب های مختلف بایستی صورت گیرد و بخشی از آن نیز مردم ما باید اعمال کنند که رسانه ها در این زمینه نقشی اثر گذار دارند.

 

اسلامی ادامه داد: مصارف مردم استان یزد در حوزه آب شرب کاملا با استاندارد های بین المللی و کشور هماهنگ است و 74 درصد آب در اختیار مصرف کنندگان خانگی است.

 

وی افزود: سرانه مصرف استان 150 تا 152 لیتر است که این میزانی مناسب و استاندارد است اما نوسانات ماههای مختلف سال زیاد است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: 20 میلیون متر مکعب آب مربوط به کولرهای استان است که این بسیار زیاد است.

 

اسلامی بیان کرد: امسال سالی است که باید سازگاری بیشتری نسبت به آب داشته باشیم که اگر 20 درصد مدیریت آب داشته باشیم مشکلات ما حل می شود و بسیار مناسب می شود.

 

وی گفت: ما در فروردین ماه در شهر یزد 12 و هشت دهم درصد کاهش مصرف آب نسبت به دوره مشابه داشتیم که این قابل تحصین است و این کاهش نیز عملیاتی است.

کد خبر 702781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha