نخستین همایش شعر آیینی خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری نخستین همایش شعر آیینی استان در ذیل سومین کنگره ادبیات آیینی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی؛ سیدباقر سیدی زاده، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: جمعه هفته جاری نخستین همایش استانی شعر آیینی در راستای سومین کنگره ادبیات آیینی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت تهران برگزار می‌شود، افزود: در این همایش استانی مهمانانی از جمله مرتضی امیری اسفندقه از شاعران برجسته ملی، سیدمهدی حسینی شاعر و منتقد تخصصی شعر آیینی، هادی جان فدا از شاعران برجسته کشور و دبیر اجرایی مجمع شاعران اهل بیت حضور دارند.

 

سیدی زاده با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش، اضافه کرد: کارگاه‌های مزبور درزمینهٔ شعر آیینی، آسیب‌شناسی و رویکردهای مختلف و جنبه‌های مختلف ساختاری شعر آیینی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به شرکت شاعران شعر آیینی از شهرستان‌های مختلف استان در این همایش، خاطرنشان کرد: نخستین همایش شعر آیینی خراسان شمالی روز جمعه از ساعت 9 صبح تا پنج عصر در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شده و شاعران و هنرمندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه از هم‌اکنون نام‌نویسی کنند.

 

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری سومین کنگره ادبیات آیینی خراسان شمالی، گفت: سومین کنگره ادبیات آیینی با موضوع مدح و مرثیه اهل‌بیت عصمت و طهارت و اشاره به سیره علمی و عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت در دو بخش شعر و داستان‌نویسی ویژه هنرمندان شاعر و داستان‌نویس استان‌های خراسان شمالی و گلستان به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده و مراسم اختتامیه هم سی و یکم خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 704472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha