حضور تعداد ۱۶۴ نفر زندانی غیر عمد در زندان های استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل زندان های استان یزد با اشاره به فعالیت های ستاد دیه استان یزد برای زندانیان غیر عمد گفت: تعداد ۱۶۴ نفر زندانی غیر عمد در زندان های استان یزد حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های استان یزد امروز (24 اردیبهشت) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: مهمترین وظیفه ستاد دیه ، تغییر نگرش و دیدگاه مردم به زندانیانی که ناخواسته وارد زندان می شود و  با حمایت سعی دارد تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

 

وی افزود: در استان یزد ما عملکرد مناسبی را در این حوزه داشته ایم که از سال 1383 تاکنون یک هزار و 241 نفر را آزاد کرده که کل بدهی آنها 830 میلیارد ریال بوده است که 450 میلیارد ریال آن گذشت شکات بوده است و کل پرداختی ان نیز قریب به 370 میلیارد ریال بوده است که مقدمات آزادی زندانیان فراهم شده است.

 

مدیر کل زندان های استان یزد خاطرنشان کرد: ما در سال 96 تعداد 156 نفر را آزاد کردیم که نزدیک به 200 میلیارد ریال حمایت بوده که بخشش آن میزان 90 میلیارد ریال و بیش از 100 میلیارد ریال نیز ستاد دیه پرداخت می کند.

 

ذوالفعلی نژاد تصریح کرد: ما هشت بدهکار دیه تصادفات و حوادث کارگاهی داریم و 83 نفر بدهکار مالی و مطالبه وجه و 73 نفر نیز بدهکاران مهریه و نفقه هستند که کل بدهی 164 نفر قریب به 290 میلیارد ریال است که مبلغ گذشت شکات مبلغ 50 میلیارد ریال بوده و مبلغ آزادی آنها حدود 250 میلیارد ریال بوده است.

 

وی ادامه داد: ما در 11 مرکز در شهرستان ها جشن آزادی زندانیان برگزار می کنیم و در شهر یزد نیز روز پنجم ماه مبارک رمضان این جشن را برگزار می کنیم.

 

مدیر کل زندان های استان یزد ادامه داد: ما به جز جشن گلریزان برنامه های مختلفی از جمله برنامه ماه مهربانی، سامانه پیامکی و تلفن هایی داریم که مردم می توانند این برنامه را حمایت کنند.

 

ذوالفعلی نژاد گفت: ما برای خانواده های زندانیان نیز جشنی داریم که با عنوان نسیم مهر در مجموعه راه و ماه در روز 11 ماه مبارک رمضان برگزار می شود که درخواست داریم که خیرین نیز در این برنامه حضور پیدا کنند.

 

وی گفت: تعداد زنان زندانی 4 درصد آمار زندانیان را تشکیل می دهند و میزان زندانیان بومی نیز 63 درصد است و از میزان کل جرائم زندانیان 15 درصد سرقت و 64 درصد مواد مخدر و مابقی نیز جرائم دیگر است.

 

مدیر کل زندان های استان یزد بیان کرد: ما زندانی جرائم غیر عمد زیر 20 میلیون تومان نداریم و هر زندانی نیز یک بار می تواند از ستاد حمایت دریافت کند.

 

ذوالفعلی نژاد بیان کرد: بیشترین میانگین سنی ما بین 30 تا 45 سال است و کمترین نیز در کانون اصلاح و تربیت زیر 18 سال است.

کد خبر 705316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha