«هوای نفس» بدترین دشمن انسان/ زندگی خود را بر  اساس حق تنظیم کنید

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر زندگی خود را بر اساس حق تنظیم کنیم شکست نخواهیم خورد، افزود: هر کسی شکست می‌خورد از هوای نفسانیش شکست خورده چرا که بدترین دشمن انسان هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی شامگاه (۲۶ اردیبهشت) در مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: امروز در صحنه بین المللی شاهد جنگ تمام عیار حق و باطل و صحنه های افتخاربرانگیز مجاهدت، صبر و مقاومت در مقابل این همه ستم هستید.

 

وی با بیان اینکه این روزها بیش از همه حضور مردم فلسطین برای دفاع از حق و در مقابل دشمنان بی رحم سرتا پا مسلح را می‌بینید، افزود: اینجا دیدگاه‌های جهان شناسی و انسان شناسی می تواند قضاوت کند و پاسخ روشن بدهد اما بقیه دیدگاه‌ها سرگردانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در همه زندگی انسان همواره سخن از پیروزی و شکست است، گفت: جای این سوال است که آیا فرمولی از دیدگاهی است که دیگر شکست مطرح نباشد؟

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه نظام هستی نظام احسن است و اگر ما نفهمیدیم مشکل خودمان است، ادامه داد: بهشت وصول به هدف آرمانی است که همه جوانب آن حساب شده باشد و این خارج از تصور انسان است.

 

به گفته وی با توجیهات جاهلانه و پیروی از مسائل نفسانی و تحلیل های عوامانه چنین راهی را نمی شود فهمید و پیروزی وصول به آن هدف بزرگ است و تصور این که آیا ما می ‌توانیم به زندگی ورود پیدا کنیم که در آن شکست نباشد براساس فرض ما ممکن است اما شرایط خاص خود را می طلبد و شرط آن این است که بصورت کارشناسی صحیح از عناصری در زندگی خودمان استفاده کنیم که آنها در ذات خود شکست ناپذیرند و اگر زندگی ما را این عناصر پُر کنند به همین دلیل می شود شکست ناپذیر.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم به معنای صحیحش بر جهل پیروز است، عنوان کرد: بنابراین اگر تمام دنیا را ابوجهل ها پُر کنند هیچ وقت علم شکست نمی‌خورد و اگر شما مشاهد می کنید یک عالم و دانشمند شکست می خورد در زاویه جهلش شکست خورده است نه در زاویه علم.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم بر جهل پیروز است حتی اگر دنیا را ابوجهل‌ها پُر کند، افزود: اگر ما زندگی خود را  بگونه ای تعبیه کنیم که تمام زوایه‌های آن را متکی به علم داشته باشیم شکست نخواهیم خورد.

 

وی با بیان اینکه عقل همواره بر سفاهت پیروز است و هیچ وقت نمی شود که سفاهت بر عقل پیروز شود، گفت: اگر از عنصر عقل که همواره واقع بین و عاقبت اندیش است به معنای صحیحش در زندگی استفاده کنیم شکست در آن معنی نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: حق از باطل هرگز شکست نمی خورد و اگر کسی که شعار حق می دهد و مدعی آن است شکست می‌خورد دلیل آن این است که دنبال حق نبوده است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر زندگی خود را بر اساس حق تنظیم کنیم شکست نخواهیم خورد، افزود: شاید بعضی عوامانه بگویند خیلی از عدل و حق در مقابل باطل شکست خورده اما این نیست به جهتی که اگر ما نتیجه همه امور را در منزلگاه نهایی بخواهیم بسنجیم و از مسائل روزمره و احساسی و مادی عبور کرده باشیم اصلاً این‌ها را که ما به عنوان نماد پیروزی و شکست می بینیم، شکست نیست.

 

وی با بیان اینکه وقتی انسان در نظام احسن به عنوان اشرف مخلوقات برای هدفی فوق العاده و استثنایی خلق شده پیروزیش این است که به هدفش برسد، تصریح کرد: هیچ وقت  سرنوشت انسان در بین راه مشخص نمی شود و اگر بر اساس علم، عدل، حق و از این عناصر خود را بسازد شکستی برای انسان نخواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راه پیروزی تحمل سختی‌ها است، گفت: برگ برنده را به کسی می دهند که آزمایش شود و در این آزمایش سختی‌‌ها او را از پای نیندازد والا که می شود پرواربندی!

 

آیت الله عبادی بیان کرد: انسان بیهوده و بی هدف آفریده نشده است و منزلگاه واقعی دارد و برای رسیدن به آن عبور از راهی است که سختی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برای دفاع از حق و حقیقت علم و ارزش‌ها بسیار هزینه شده و سختی‌های زیادی کشیدند، افزود: شما درک می‌کنید که یک عده ای در شرایط سختی و رنجوری‌ها فریاد می زنند که خدایا این پیروزی کی می‌خواهد به سراغ ما بیاید و پاسخ می‌آید که پیروزی همراه خودتان است یعنی اگر زندگی خود را بر اساس حقیقت علم، عقل و عدل تنظیم کردید و در مقابل ظلم، باطل و جهل ایستادید این عین پیروز است و پیروزی چیزی نیست که منتظرش باشید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی به عنوان یک انسان حق جو و عدالت طلب خود را تنظیم کنید و در مقابل باطل و ظلم ستمگران ایستادید اینجا دیگر شکست معنی ندارد و دوطرف آن خیر است و اگر در این راه فدای حق شوید خیر است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه هر کسی شکست می‌خورد از هوای نفسانیش شکست خورده، افزود: بدترین دشمن انسان هوای نفس است.

 

به گفته وی آزمایش‌های آخرالزمانی بسیار سازنده است باید تصمیم محکم گرفته شود و کسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) بر حق استوار بمانند این‌ها نسبت به کسانی که بعد از ظهور هستند ارزش بیشتری دارند چرا که در شرایط سخت زمانی و فضای آلوده پیش از ظهور قرار دارند بنابراین باید عزم خود را جزم کنید و در این راه به خود تردید راه ندهید و هر کسی تردید کند شکست می خورد.

 

 

 

کد خبر 705980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha