برپایی سفره‌های ساده افطار در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از برپایی سفره‌های افطاری ساده در مساجد استان خبر داد.

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان و در ابتکاری ارزشمند، تعداد قابل توجهی از کانون های مساجد استان در پیروی از توصیه رهبر معظم انقلاب اقدام به برپایی سفره‌های ساده افطار کردند.

وی با بیان این‌که محوریت برپایی سفره‌های افطار با مناطق و محلات محروم شهرها و روستاها بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌ها را کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز اجرایی کرده که روزانه پذیرای بیش از 400 روزه‌دار از مناطق مختلف شهر است.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز در اقدامی ارزشمند با برپایی سفره‌های ساده افطار، پذیرای بیش از 12 هزار روزه‌دار شهر بوده است، گفت: این سنت حسنه با مشارکت اهالی محل، اعضای ستاد به ویژه خیرین منطقه از نخستین روز ماه مبارک آغاز و تا پایان هفته نیز ادامه دارد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مسجد حاج جعفر دایی تبریز نیز طی روزهای گذشته در برنامه‌ای ارزشمند 300 روزه‌دار عضو کانون را در جوار گلزار شهدای وادی رحمت تبریز پذیرایی کرد.

وی با بیان این‌که کانون مسجد حاج جعفر دایی تبریز همه روزه اقدام به اجرای روزانه تلاوت نور، سخنرانی مذهبی و سفره افطاری برای فعالان مسجدی داشته است، گفت: مشابه این مراسم در کانون فرهنگی هنری مسجد رادمردان تبریز برگزار شده است.

هادی‌نیا، با اشاره به این‌که همزمان با ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متنوعی نیز به همت کانون فرهنگی هنری معراج مسجد حضرت علی(ع) برگزار شده است، گفت: این کانون امسال توانست یادواره شهدای کوی جعفریه مارالان در مسجد عزیزآباد را برگزار کند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دیگر کانون های شهری و روستایی نیز ویژه برنامه های متنوعی برای روزه‌داران مؤمن و متدین استان اجرایی کردند، گفت: تمامی برنامه‌ها بدون اختصاص بودجه و تنها با مشارکت خود فعالان مسجدی اجرایی شده است./935/

کد خبر 710867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha