تبدیل کتابخانه به پاتوق فرهنگی/ زیرساخت های لازم برای مراجعه کنندگان فراهم شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: امروز در کنار نگاه سنتی و الزامی نسبت به کتابخانه با ایجاد فضاهای مختلف و برنامه های نشست کتابخوان، مسابقات فرهنگی مکتوب، برنامه های آموزشی و غیره این نهاد به پاتوق فرهنگی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، دکتر هادی نوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود پس از بازدید از کتابخانه شمس لنگرود و ارزیابی خوب از وضعیت این کتابخانه، گفت: کتابخانه های خاتم رشت، دو کتابخانه رودبار و کتابخانه شمس لنگرودی به ترتیب جزء کتابخانه های برتر استانی هستند که کتابخانه شمس لنگرودی از لحاظ ظرفیت استفاده از وضعیت موجود رتبه سوم را داراست.

 

وی با بیان اینکه امروز در کنار نگاه سنتی و الزامی نسبت به کتابخانه با ایجاد فضاهای مختلف این نهاد به پاتوق فرهنگی تبدیل می شود، افزود: نشست های کتابخوان، مسابقات فرهنگی مکتوب، جلسات مطالعاتی، نمایشگاه کتاب، برنامه های آموزشی و غیره از جمله برنامه هایی است که در کتابخانه ها برگزار می شود.

 

دکتر نوری با اشاره به رشد 43 درصدی برنامه ها در سال گذشته و اینکه در نیمسال دوم 96 نسبت به نیمسال اول رشد 54 درصدی را تجربه کردیم، تصریح کرد: باید زیرساخت های لازم برای مراجعه کنندگان فراهم شود و در برنامه پنجم توسعه به تفکیک کتابخانه و مطالبه بودجه بر اساس برنامه ها خواهد بود.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر اشتیاق فرهنگی در لنگرود، اظهار کرد: امسال کتابخانه شمس لنگرود جزء سه کتابخانه برتر استانی قرار می گیرد که به تبع ان کتابخانه استاندارد با توجه به ظرفیت موجود در این شهر ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: تعداد کم کتابخانه در شهرستان لنگرود و فضای اندک بر فعالیت های کیفی کتابخانه تاثیر می گذارد و امسال احیاء کتابخانه شلمان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

دکتر نوری در خصوص هشتمین دور جشنواره کتابخوانی رضوی و اینکه این جشنواره همزمان با دهه کرامت برگزار می شود، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز کرد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان خاطرنشان کرد: هفت عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا (ع) در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و بخش خانوادگی  در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شد.

 

نوری ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره و دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 710915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha