ترکیه میزبان همایش بین المللی اهل بیت(ع) در قرآن

همایش بین المللی«اهل بیت(ع )در قرآن و سنت و نقش ایشان در وحدت بین مسلمین» در استانبول در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این همایش در یک هزار و چهارصدمین سال نزول قرآن کریم از سوی دانشکده الهیات دانشگاه مرمره، انجمن احیا و ترویج علوم اهل بیت استانبول و بنیاد اهل بیت (ع) برگزار می شود.
در این همایش دو روزه که با حضور علما و اساتید الهیات از ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، لبنان، عراق، سوریه و آذربایجان برگزار خواهد شد، بعد از مراسم افتتاحیه، طی سه نشست علمی موضوعات اهل بیت (ع) در قرآن و سنت، اهل بیت(ع) در تاریخ ، اهل بیت(ع) در فرهنگ و ادبیات کشورهای اسلامی ، نقش اهل بیت(ع) در رشد و توسعه علوم اسلامی و نقش اهل بیت(ع) در ایجاد وحدت بین مسلمین مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان برنامه نوحه خوانی و مرثیه سرایی به مناسبت ماه محرم اجرا خواهد شد.
در مراسم افتتاحیه همایش،«فاروق چلیک» وزیر مشاور در امور دینی و «محمد گورمز» رئیس سازمان دیانت ترکیه حضور داشتند.
بنابرگزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب به همراه هیئتی در این همایش شرکت دارند.
با توجه به جایگاه اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) بین کلیه مسلمانان اعم از شیعه، اهل سنت و علوی و نقش ایشان در ایجاد وحدت بین مسلمین، برگزاری همایش مذکور با مشارکت سه مرکز متعلق به اهل سنت، شیعیان و علویان نمونه بارزی از وحدت بین مسلمین به شمار می رود.
این همایش از روزجمعه(3 دی) آغاز شده و تا امروز شنبه(4 دی) ادامه دارد.
پایان پیام/
 

کد خبر 7110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha