حضور هزار و 200 روحانی به همراه معینه ها در کاروان های حج تمتع

مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اعزام روحانیون تمتع هر 3 سال یک بار انجام می‌شود از حضور هزار و 200 روحانی به همراه معینه در کاروان های حج تمتع امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیر کل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری پیرامون آموزش‌ها و دوره‌های خاص آموزشی برای روحانیون تمتع و تفاوت آن با آموزش‌های روحانیون کارو‌ان‌های عمره به خبرنگار شبستان گفت: روحانیون کاروان‌های حج تمتع بالطبع باید آموزش‌های خاص و اختصاصی دیده و از، اطلاعات، آگاهی و مهارت‌های بیشتری برخوردار باشند.

وی افزود: روحانیون کاروان‌های عمره پس از پذیرش در آزمون ورودی، یک دوره آموزش بدو خدمت گذرانده و پس از یک سفر کارآموزی به عنوان روحانی کاروان عمره اعزام می‌شوند. اما در حج تمتع روحانی می‌بایست حداقل 6 سفر عمره داشته باشد و آموزش‌های خاص ببیند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: روحانیون کاروان‌های حج تمتع پس از گذراندن دوره‌های آموزشی خاص تازه به عنوان معین (دستیار روحانی) به تمتع اعزام می‌شوند و پس از حضور در حداقل 3 یا 4 سفر به عنوان معین، در صورتی که ارزیابی آنها موفق اعلام شود به عنوان روحانی کاروان تمتع می‌توانند در خدمت زائران باشند.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد روحانیون در عمره و تمتع خاطرنشان کرد: نحوه عملکرد روحانیون هم در سفرهای عمره و هم در سفرهای تمتع توسط دو نفر از روحانیون مجرب و باسابقه به عنوان ارزیاب از سوی بعثه مقام معظم رهبری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در هر دوره اعزام به حج تمتع، روحانیون می‌بایست پیش از اعزام یک دوره آموزش تکمیلی در مباحث کلام، مناسک و معارف قرآن را پشت سر گذاشته و 70 درصد نمره قبولی را کسب کنند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: با توجه به اینکه اعزام روحانیون تمتع هر 3 سال یک بار انجام می‌شود و روحانیون هر ساله به شکل مداوم به این سفر مشرف نمی‌شوند، بنابراین برخی آموزش‌ها باید یادآوری و تکرار شود.

وی با اشاره به حضور 1200 روحانی کاروان به همراه معینه (بانوان مبلغ) در تمتع سال جاری گفت: امکان تشرف همه روحانیون با توجه به تعداد زیاد آنها وجود ندارد و روحانیون که امسال به این سفر مشرف می‌شوند تا دو سال دیگر نوبت تشرف نخواهند داشت مگر در استان‌های خاص که ما زائران عرب‌زبان یا ترک‌زبان را برای اعزام داریم که روحانیون این کاروان‌ها هر سال اعزام می‌شوند.

پایان پیام/
 

کد خبر 71128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha