۷۶ اکیپ مشترک برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف تشکیل‌شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان از تشکیل گشت‌های مشترک برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶ اکیپ مشترک تشکیل و ۳۳۱ بازرسی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، عیسی فاضلی امروز(۷تیر) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با اعلام این خبرگفت: با بازرسی‌های انجام شده 155 پرونده در تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل شده است.

 

فاضلی بیان کرد: گشت و بازرسی های مشترک این اداره کل با بخش های بازرگانی سایر دستگاه ها نسبت به سال 95، کاهش هفت درصدی داشته است.

 

در سه ماهه نخست با بیش از ۸۰ واحد صنفی برخورد شده است

وی با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری با بیش از ۸۰ واحد صنفی برخورد شده است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه کاری خود هیچ‌گونه مماشاتی با متخلفان ندارد و به‌طور جد با آن‌ها برخورد می‌شود و از صاحبان کسب نیز تقاضا داریم نسبت به درج قیمت و رعایت ضوابط بهداشتی و تمدید و الحاق پروانه کسب خود اقدام کنند.

 

فاضلی عمده‌ترین تخلفات تعزیرات را عدم ارائه برگ خرید، گران‌فروشی، عدم درج اتیکت قیمت، رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و مقررات نظام صنفی عنوان وتصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه مواد غذایی به‌صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است به‌صورت مستمر از رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی بازدید می‌شود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان به وجود ارز دو نرخی و تخصیص ارز دولتی به برخی کالاها از لزوم رصد چگونگی هزینه‌کرد این ارزهای تخصیصی اشاره داشت و افزود: در سه ماهه اول سال پرونده‌ای در این ارتباط در استان تشکیل نشده است.

 

وی با بیان اینکه دلارچهارهزارو۲۰۰تومانی باید در جای خود مصرف شود گفت: تعزیرات حکومتی استان پیگیر ارزهای تخصیص در این بخش است و چنانچه واردکننده‌ای ارز دولتی دریافت کرده و در جای خودش مصرف نشود، با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

فاضلی در ادامه از تشکیل یک هزار و ۵۴۵ پرونده تخلف در سه‌ماهه اول سال جاری خبردادوافزود: پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد رشد داشت.

 

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان در این مدت، یکهزار و ۲۴۰ پرونده در بخش کالا و خدمات، ۸۹ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۱۶ پرونده در بخش بهداشت و درمان در شعبه های رسیدگی تعزیرات حکومتی در سمنان تشکیل شد.

 

تعزیرات حکومتی استان سمنان منافع مصرف‌کنندگان را اولویت خود قرار می‌دهد

فاضلی اذعان داشت: زمان رسیدگی به پرونده ها در سال ۹۶، در بخش کالا و خدمات ۱۷روز، در بخش بهداشت و درمان ۹ روز و در حوزه قاچاق کالا و ارز ۷۶روز بوده است.

 

وی ۹۵درصد متخلفان را غیربومی اعلام کرد و گفت: به خاطر غیربومی بودن افراد متخلف، استعلام های مورد نیاز تعزیرات طولانی تر شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با تأکید بر اینکه این اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان منافع مصرف‌کنندگان را اولویت خود قرار می‌دهد عنوان کرد: با تخلفات و جرائم اصناف مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، فروش اجناس بی‌کیفیت و مواردی ازاین‌دست به‌شدت برخورد می‌شود.

 

فاضلی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی ملاحظات تولید در کشور را در شرایط کنونی کشور، فراموش نکرده است اضافه کرد: با اعتقاد بر این که از هر ریال سرمایه‌گذاری در کشور باید حمایت شود، اجرای قانون در تمام بخش ها را مدنظر قرار دارد.

 

وی مقابله با قاچاق کالا و ارز را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی تحقق حمایت از تولید و کالای ایرانی برای تضمین سلامت جامعه و رونق چرخه اقتصادی کشور دانست وگفت: در راستای اجرای فرهنگ نظارت مردم بر مردم و تحقق حقوق شهروندی و تحقق حقوق مصرف کننده، با هدف نظارت بر بازار و خدمات دولتی و غیردولتی، تعزیرات حکومتی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و سامانه اینترنتی(www.tazirat135.ir) و شماره تلفن ۱۳۵ را ایجاد کرده تا پاسخگو و مرجعی برای رسیدگی به شکایات مردمی باشد و شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی مانند عرضه کالای قاچاق، کم‌فروشی، گرانفروشی، تقلب و رعایت نشدن مقررات بهداشتی، می توانند مراتب را از طریق این سامانه ها گزارش یا طرح شکایت کنند.

 

کد خبر 713285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha