اعزام نخستین گروه پزشکی حج و زیارت فردا به عربستان سعودی

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام نخستین گروه پزشکی به منظور راه اندازی بیمارستان های هلال احمر در مدینه و مکه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ولید دنده بر، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: این افراد، گروه های پیش رو و راه انداز بیمارستان های مکه و مدینه هستند که 35 نفر در مکه مکرمه و 15 نفر در مدینه منوره مستقر می شوند.
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره یه اینکه نخستین حضور زائران ایرانی در مکه 16 مهر و نخستین حضور زائران ایرانی در مدینه 17 مهر ماه است، گفت: لوازم و تجهیزات مورد نیاز به پزشکان کاروان ها تحویل داده شده است و هر کاروان یک پزشک همراه دارد.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در ادامه از زائران خواست در چند روز باقی مانده تا تشرف به سرزمین وحی، آرامش خود را حفظ کنند و برای دریافت نکات بهداشتی لازم با تلفن گویای مرکز پزشکی حج و زیارت به شماره تلفن 86744444 تماس بگیرند.
دنده بر ادامه داد: همچنین زائران ایرانی می توانند پیش از اخبار ساعت 14 و 21 شبکه یک سیما، فیلم های آموزشی بهداشتی این مرکز را تماشا کنند.
این مقام مسوول در مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه بیش از 40 درصد مراجعات زائران ایرانی به درمانگاه های مرکز پزشکی حج در مکه و مدینه به دلیل سرماخوردگی است، اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات بهداشتی از سوی زائران ایرانی، شمار مراجعات زائران به درمانگاه ها کاهش یابد.
بیش از 97 هزار زائر ایرانی امسال به حج تمتع اعزام می شوند که نخستین گروه زائران ایرانی، 16 مهر ماه جاری به سرزمین وحی مشرف می شود.
همچنین امسال بیش از 600 پزشک کاروان، زائران ایرانی را در موسم حج همراهی می کنند.
پایان پیام/

 

کد خبر 71336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha