۶۲۳هزار نفر از جمعیت کردستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان با تشریح عملکرد این سازمان گفت: بالغ بر ۶۲۳ هزار نفر از جمعیت کردستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، صلاح قریشی مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات مدیریت درمان استان در سنندج برگزار شد، گفت: 623 هزار و 356 نفر از جمعیت استان کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

وی افزود: نسبت جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی نسبت به جمعیت شهری استان 54/9 درصد است.

 

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با هدف اصلی صیانت و پشتبیانی از نیروی کار و مولد جامعه خدمات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه می دهد.

 

وی افزود: همچنین در ارائه خدمات در حوزه های مختلف در این سازمان بخش درمان جز مهم‌ترین خدمات است.

 

قریشی تصریح کرد: سازمان اعتقاد کامل به ارتباط سه ضلع سازمان، بیمه شده و کارفرما دارد، بنابراین باید این سه ضلع را با هم هماهنگ کنیم تا در ارائه خدمات هرچه بهتر دچار مشکل نشویم.

 

وی در ادامه با اشاره به کارگاه های فعال در استان، تعداد کارگاه‌های فعال در کردستان را 15 هزار و 785 مورد ذکر کرد.

 

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان اذعان کرد: همچنین ‌تعداد 10 شعبه، 3 کارگزاری، 4 شعب اقماری در سطح استان فعال هستند.

 

وی با اشاره به بیمه شدگان اجباری ،خاص و توافقی در استان افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری 104 هزار و 616 نفر و تعداد بیمه شدگان خاص 95 هزار و 749 نفر و تعداد بیمه شده توافقی در استان  2 هزار و 212 نفر داریم.

 

قریشی بیان کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان 3 هزار و 345 نفر و تعداد کل بیمه شدگان اصلی 205 هزار و 922 نفردر استان هستند.

 

وی در پایان با اشاره به فلسفه وجودی بیمه های تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی بیمه‌های اجتماعی به طور عمده به ضرورت ارائه حمایت‌های بلند مدت به نیروی کار در قالب بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان برای دوران پیری و از کار افتادگی و برای خانواده آنان است.

کد خبر 715478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha