شعر رضوی، احیای امر ائمه(ع) و پاسداشت حدیث ثقلین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شعر رضوی را از حیث معرفی پیام آوران عبودیت و هدایت و احیای امر ائمه معصوم(ع) و دریافت رحمت پروردگار و همچنین پاسداشت حدیث ثقلین مهم خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، در آیین افتتاحیه ششمین کنگره سراسری شعر رضوی، گفت: شعر، ترنم پر معنای روح آدمی و زیباترین معبر اندیشه های ناب انسانی است.


احمد سعیدی افزود: آمیختگی این محصول عاشقانه با درون مایه های ارزشمند اعتقادات مذهبی و معارف اهل بیت(ع)در کشوری که پایگاه ترویج تفکر شیعی است، اهمیت ویژه ای دارد.


وی گفت: این موضوع از حیث معرفی پیام آوران عبودیت و هدایت و احیای امر ائمه معصوم(ع) و دریافت رحمت پروردگار و همچنین پاس داشتن حدیث ثقلین که به عنوان امانتی سنگین از رسول مکرم اسلام به ما رسیده است، حائز اهمیت فراوان است.


این مسئول بیان داشت: در همین راستا آراستگی سرایندگان ابیات مذهبی و ولایی به تقوا، دانش و اعتقاد آنان به نقش هدایت گر شعر، آن هنگام که بازگویی معارف و صفات حسنه چراغ های فروزان هستی می پردازد، موجب آفرینش کلامی است که قربت می آورد و جویبارهای اشتیاق را در دل خواننده جاری می کند به ویژه اگر به نیت قربت سروده شود.


وی کنگره شعر رضوی را فرصتی مبارک دانست که چنانچه به آرمان و هدف والای پرورش اندیشه شاعران جوان و هدایت فکری آنان به سمت تبیین ناگفته های فراوان مذهبی و ولایی دست یابد رونق بخش عرصه شعر و شاعری با این مفاهیم گرانبها و در نتیجه نشر و ترویج ارزش های اسلامی و فرهنگ ارزشمند رضوی در جامعه می شود.


سعیدی تصریح کرد: این آئین متبرک، هنگامه تکریم اندیشه های والایی است که بر مرکب رهوار شعر و شعور نشسته اند و دقایق لطیف میلاد آن رئوف مهربان را مجال بروز عشق و ارادت شان یافته اند تا سهمی بسیار ناچیز اما آکنده از باور در حرمت گذاری به محتوای ارزشمند جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)داشته باشند.


وی برگزاری 16 دوره جشنواره شعر رضوی در کرمان به عنوان خاستگاه اصلی و برگزار کننده این جشنواره و برپایی ششمین کنگره بین المللی شعر رضوی را به صاحبان قلم و اندیشه و مروجان آستان مقدس عصمت و طهارت تبریک گفت و از جامعه ادبی، فکری، فرهنگی و به ویژه اهالی شعر آیینی و ولایی سرایان تشکر کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 71565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha