آب زنید راه را بوی نگار می رسد/ انتظار عاشقان حرم رضوی به سر رسید

کاروان خدام حرم رضوی در جمع باشکوه مردم بجنورد که در محل امامزاده سیدعباس علیه السلام این شهرستان به استقبال آمده بودند، برنامه جشن های دهه کرامت و زیرسایه خورشید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ آئین استقبال مردم از کاروان خدام حرم رضوی صبح امروز جمعه بیست و نهم تیرماه با حضور جمع کثیری از مردم و عاشقان حرم رضوی در امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد برگزار و با قرائت دعای ندبه همراه شد.

 

طبق روال سال های گذشته همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت ( یکم ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (علیه السلام)) کاروان خدام حرم رضوی همراه با پرچم متبرک آن حضرت راهی استان ها، شهرها، روستاها و کشورهای اسلامی شده و عطر رضوی را در دل و جان مشتاقان حضرت ثامن الحجج علیه السلام می پراکنند.

 

امسال و در یازدهمین دوره این جشن ها، برنامه جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی هم در هشت شهرستان و روستاها  اجرایی می شود تا ارادتمندان بارگاه رضوی هرچند از مسافت دور، اما با دل های مشتاق و چشمانی پرذوق سلامی را راهی گنبد و بارگاه منور رضوی کنند و بدین سان دل های پرهیاهو و مشوش خود را با علیک السلام امام مهربانی ها آرام بخشند.

 

برنامه نخستین روز حضور خدام حرم رضوی در شهرستان بجنورد پس از برگزاری دعای ندبه با عیادت از بیماران بیمارستان های ثامن الحجج و امام رضا علیه السلام همراه می شود و خادمان پس از حضور در مصلی امام خمینی(ره) و اقامه نماز جمعه برنامه عیادت از بیماران در بیمارستان های امام حسن علیه السلام و امام علی علیه السلام را ادامه می دهند.

 

دیدار با خانواده شهید «علی دوست زاده» از شهدای مدافع وطن، بخش دیگر برنامه هاست  و در نهایت جشن زیرسایه خورشید در حسینیه صاحب الزمان (عج) روستای ینگه قلعه بجنورد با ظرفیت 500 نفر اجرا می شود.

 

کاروان خادمان حرم رضوی متشکل از چهار خادم و یک مبلغ دینی تا سوم مردادماه در استان خراسان شمالی حضور دارند و برنامه های مختلف فرهنگی را در شهر و روستاها اجرایی می کنند.

 

 

کد خبر 716843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha