«کتابخانه محوری» سیاست مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی است

معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از «کتابخانه محوری» به عنوان سیاست مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی یاد کرد و گفت: دسترسی آحاد مردم به فضای کتابخانه‌ای از سیاست های مهم نهاد کتابخانه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، اسماعیل شفاعی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، ایجاد بخش کودک و نوجوان در کتابخانه ها را از دیگر سیاست ها برشمرد و اظهار کرد: این بخش از این رو دارای اهمیت ویژه ای است که عادت به مطالعه از خردسالی در افراد نهادینه می شود.

 

وی کتابداران را سربازان خط مقدم ترویج فرهنگ کتابخوانی خطاب کرد و افزود: شغل کتابداری همچون معلمی، نیاز به اطلاعات کامل و جامع دارد.

 

شفاعی به تشریح نقش کتابداران پرداخت و افزود: کتابداران، مشاوران امینی برای کتاب خوان ها و مراجعه‌کنندگان به کتابخانه هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی، از این رویداد به عنوان گامی بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه نام برد و بیان کرد: امسال این اتفاق برای سومین سال متوالی با اقبال عمومی همراه بود.

 

معاون اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از خیرین به جهت ورود در حوزه پروژه های نیمه تمام، یادآور شد: دست خیرین هرمزگانی که در جهت توسعه کتابخانه ها گام های بلندی را برداشته اند باید بوسید.

 

وی اضافه کرد: امروز کتابخانه‌های نیمه‌تمام زیادی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند ورود خیرین برای بهره‌برداری است.

 

در این آیین که با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان، احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، بهروز اکریمی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار هرمزگان و جمعی از دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد، از زحمات محسن زینلی تختی مدیرکل اسبق تجلیل، و حجت الاسلام محمد ذاکری به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

 

 

 

کد خبر 718621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha