تعطیلی فرهنگ و هنر باعث پژمردگی جامعه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه جامعه به فرهنگ وهنر بیان کرد: تعطیلی فرهنگ و هنر باعث پژمردگی جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مجید جوادیان زاده طی نشستی با مدیران موسسات قرآنی و مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان اردکان با بیان این مطلب تاکید کرد:اتمسفر و زیست بوم فرهنگی و هنری جامعه را افزایش و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه زیست فرهنگی جامعه مهم و ضروری است بیان کرد: تجربه و تحقیقات نشان داده است شهروندانی که خارج از فرهنگ و هنر زیست می کنند علاقه و استعداد عجیبی به انحرافات اجتماعی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: مناطقی که جرم درآن ساماندهی شده است بیانگر سقوط فرهنگ و هنر درآن مناطق است.

جوادیان زاده با بیان اینکه توسعه جامعه با تثبیت فرهنگ و هنررقم می خورد،افزود:با فعالیت های فرهنگی و هنری باید سعی شود رضایت خاطر جامعه را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین پیشنهاد داد:سند توسعه فرهنگی و نقشه راه فرهنگی شهرستان اردکان تهیه و تدوین شود.

در این نشست محمود دهقان هراتی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان هم پیشنهاد و راهکارهای قانونی را برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری ارائه کرد و برای حل مشکلات این حوزه قول مساعد داد.

ارائه گزارش از سوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان و همچنین نظرات و پیشنهادات مدیران موسسات قرآنی و مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان اردکان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین در سفر یکروزه به شهرستان اردکان با خانواده شهید کمالی، میرشمسی جانباز 70درصد و هنرمند پیشکسوت عکاسی عاقلی دیدارو عیادت کرد.

کد خبر 719102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha