هنر نقاشیخط، گامی در جهت ارائه حق و معرفی زیبایی های بیشتر حقیقت

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارائه آثار فاخر در جشنواره های نقاشیخط گفت: هنر نقاشیخط، گامی در جهت ارائه حق و معرفی زیبایی های بیشتر حقیقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نقاشیخط آیات یزد گفت:امروزه نقاشیخط دل ربا و شور آفرین، فی نفسه مطلوب است و ابزارهایی برای ارائه حق و زیبایی های بیشتر حقیقت است.

 

وی افزود:حقیقت از دل های ما دور نیست و آشکار، تابنده و زیبا است اما هنر بر دلربایی و فریبندگی و دوست داشتنی بودن بیشتر حقیقت می افزاید و به صورت خاص خوشنویسی و نقاشیخط می تواند محل کسب درآمدی پاکیزه باشد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه بین ظاهر و باطن آشتی برقرار می کند و طبیعت را تابنده نشان میدهند جز فضائل اخلاقی است.

 

فقهی زاده تصریح کرد: اگر ما هنر را برای حقیقت و پاسداشت فضائل اخلاقی و تعالی بجوییم در این صورت موفق خواهیم بود.

 

وی گفت:هنر قرآنی که به گمان ما چیزی غیر از هنر انسانی نیست دستمایه ای از پاسداشت حقیقت است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نقاشیخط بیش از برخی هنرهای دیگر موجب می شود ما درنگ کرده و در آستان مقدس حقیقت و آموزه های ناب انسان بایستیم.

 

فقهی زاده ادامه داد: قرآن برترین کتاب هنر است و مقدس ترین و بزرگترین مخلوق غیر انسانی خداوند است که معجزه انسانی مخلوق خدا و معجزه هنری و بیانی مخلوق خداست که هنر در جای جای آن متجلی است.

 

وی گفت:ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رهگذر  جشنواره های متنوع هنری به دنبال درخشش هنرهایی هستیم که بیش و کم مجال ظهور و بروز پیدا کردند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:بدون شک موقعیت ایران اسلامی در عرصه هنرهای دینی در جهان ممتاز است که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 26 دوره موفق نمایشگاه موفق بین المللی قرآن کریم را در سطحی بسیار فاخر برگزار کردیم.

 

فقهی زاده گفت:ما علاوه بر زمینه سازی تولید آثار فاخر هنری با این جشنواره های پررونق سعی داریم بین هنرمندان عرصه عمل و هنرآفرینان عرصه نظر در هم آمیخته شود و نظریه های انسانی هنری متعالی را خلق کنیم.

 

وی بیان کرد:امیدواریم این جشنواره ها در نوبت هایی که از قبل طراحی شده با توفیقات بیشتر و حضور هنرمندان بیشتر از اقصی نقاط کشورهای اسلامی به فعالیت های موثر خود ادامه دهند و پویایی آثارهنری و فاخر را در پی داشته باشد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: نقاشیخط از نظر ما جایگاه ممتازی دارد که اگر توفیقات مناسبی داشته ما پیشنهاد می کنیم که در سال های آینده نیز به میزبانی این استان برگزار شود.

کد خبر 719580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha