هویت امت اسلامی در گروه وحدت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی گفت: هویت امت اسلامی در گروه وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، آیت الله محسن اراکی امروز (23 مرداد) در همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده که با حضور علما و روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی غررب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فرموده نبی مکرم اسلام، هویت امت اسلامی در گرو وحدت است.

 

وی ادامه داد: مسئله وحدت جامعه اسلامی نه یک تاکتیک و استراتژی بلکه بر اساس منابع دینی ما هویت امت اسلامی  است.

 

وی دور شدن از رحمت الهی را از نشانه های پراکندگی جامعه اسلامی دانست و افزود: امتی که به تفرقه، کینه و دشمنی دچار شود، گرفتار عذاب الهی می شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه رحمت الهی به دو گونه به موجودات می رسد، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن رحمت در وجه اول رحمت گسترده الهی است که بدون طلب به همه می رسد و دیگری رحمت خاصه و استحقاقی است که شامل بندگان خاص پروردگار می شود.

 

آیت الله اراکی همچنین گفت: وحدت جوامع از برکات وحدت خاصه است و اگر این رحمت شامل کسی شود، هدایتگر و منشا وحدت جوامع می شود.

 

وی تربیت جامعه ایمانی را نتیجه رحمت خاصه الهی عنوان کرد و افزود: رحمت مکتوبه و خاص مخصوص امت رسول الله است و پیروی از رسول و عمل به دین لازمه بهره مندی از این‌نوع رحمت است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر پیروی از دستورات دین مبین اسلامی اذعان کرد: دین اسلام دین امنیت و آرامش است و پیروی از آن موجب رستگاری بشر می شود.

 

آیت الله اراکی، با بیان اینکه اهل ایمان از گزند دشمن مصون هستند، خاطر نشان کرد: اگر جامعه ای محبوب پروردگار شد رحمت خاصه الهی شامل آنها می شود.

 

وی اساس فقه اجتماعی را تبعیت از امام عادل خواند و گفت: در تبعیت از امام امت اگر همدل و همراه باشیم رحمت خاصه الهی شامل حال ما می شود.

 

 

 

کد خبر 721834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha