نگاه سیاسی اجازه نمی دهد تعامل سازنده میان رسانه و اداره ها برقرار شود

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: ما در لایه های اداری افرادی را می بینیم که با نگاه سیاسی نمی گذارند تعامل میان رسانه ها و اداره ها برقرار شود که به این امر باید توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، بختیار مجاز، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان، سه شنبه شب ( 23 مرداد ) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که توسط استانداری و در هتل ایرانگردی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه خبرنگار و رسانه رکن چهارم دموکراسی است، افزود: در سراسر استان 360 رسانه وجود دارد که این آمار دارای روال پر شتابی است و مجوزها یکی پس از دیگری در حال صادر شدن است از طرف دیگر باتوجه به اینکه استان کرمان در کشور از نظر تعدّد رسانه دارای رتبه سوم یا چهارم است، این خود یک ظرفیت بالایی است که باید آن را مدیریت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جنوب کرمان  دارای بالغ بر 20 اداره کل، 54 نشریه مکتوب و 12 پایگاه خبری است لذا می طلبد نگاه به رسانه در کل استان یک رویکرد متوازن باشد و جنوب را به طور ویژه دید، اظهار داشت: در خصوص مطبوعات شمال و جنوب درخواست دارم که شمال و جنوب دارای تعامل بیشتری باشد.

 

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان با اشاره به اینکه بیشترین توزیع آگهی های ادارات کل استان از طریق رسانه های شمال انجام می شود، بیان داشت: هیچگونه نظم و ضابطه ای بر رسانه ها در کشور حاکم نیست همچنان که این مسئله در دادن بی رویه مجوزها صادق است و در این میان نشریه های حرفه ای محو می شوند.

 

مجاز با بیان این مطلب که رسانه هایی داریم که دو سال فعالیت ندارند اما همچنان شامل ماده 16 نشده اند، ابراز داشت: پروژه های سنگینی در استان انجام می شود اما در حوزه اطلاع رسانی کاری نمی شود بنابراین تقاضا داریم  طرح های مختلف، پیوست فرهنگی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مخرب در شرایط فعلی، نگاه افراط و تفریط در سیستم استان است، تصریح کرد: ما در لایه های اداری افرادی را می بینیم که با نگاه سیاسی نمی گذارند تعامل میان رسانه ها و اداره ها برقرار شود که به این امر باید توجه جدی شود.

 

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان درخواست کرد: حتماً باید ارتباط خبری خوبی میان استاندار و مطبوعات جنوب وجود داشته باشد.

 

 

 

 

کد خبر 721885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha