خطر شیوع تب کنگو وجود دارد / ۴۵ اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: شیوه بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از مناطق جنوبی دیده شده و باید در خصوص ذبح دام ها دقت شود زیرا خطر شیوع این بیماری وجود دارد.

صادق صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: 45 اکیپ ثابت و سیار در قالب 71 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی و نظارت بهداشتی گوشت روز عید سعید قربان را بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان در حال آماده باش هستیم، تصریح کرد: اکیپ های بهداشتی در میادین اصلی شهر اردبیل با هدف ارائه خدمات در زمینه سلامت دام ها آمادگی کامل دارند.

 

صالحی، عنوان کرد: تمامی خدمات دامپزشکی رایگان بوده و همشهریان عزیز می توانند دام های قربانی خود را برای ذبح شرعی و بهداشتی به کشتارگاه منتقل کنند.

 

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: شیوه بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از مناطق جنوبی دیده شده و باید در خصوص ذبح دام ها دقت شود زیرا خطر شیوع این بیماری وجود دارد.

 

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل، ادامه داد: از ذبح دام ها به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی خودداری کنند و از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی و از فرآورده های بسته بندی شده تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مصرف کنند.

 

کد خبر 722812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha