نظارت ۸۸ اكيپ دامپزشكي بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌هاي قرباني

مديركل دامپزشكي آذربايجان‌شرقي گفت: امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته به منظور حفظ سلامت مصرف كنندگان گوشت دام‌هاي قرباني و تامين بهداشت عمومي، اكيپهاي اين اداره كل در روز عید قربان بر ذبح دام‌هاي قرباني نظارت رايگان خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین  بهداد اظهار داشت: امسال نیز همچون سالیان گذشته اکیپهای ویژه اداره کل دامپزشکی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت 7 صبح 31 مرداد آماده ارائه خدمات به مردم شریف هستند.و

وی با بیان این که امسال 46 اکیپ سیار و 42 اکیپ ثابت شامل یک نفر دامپزشک جهت بازرسی بهداشتی و یک نفر روحانی جهت نظارت بر ذبح شرعی گوشت‌های قربانی فعالیت خواهند داشت، افزود: در شهرستان تبریز جمعا 11 اکیپ ثابت و سیار عهده دار این امر می‌باشند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از مردم خواست تا همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های نظارتی در سراسر استان داشته و در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به همزمانی عید قربان با فصل گرما و خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو از گفت: مردم برای تهیه دام قربانی به مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام که توسط شهرداری‌ها و اداره کل دامپزشکی استان ایجاد شده است مراجعه کرده و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و خیابان‌ها و افراد غیر مجاز خودداری کنند.

بهداد خاطرنشان کرد: شایان ذکر است، هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است ولی بر اساس تبصره 2 ماده 2 آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت، کشتار دام‌های قربانی در اعیاد و مراسمهای مذهبی در خارج از کشتارگاه با نظارت سازمان دامپزشکی کشور مجاز است.

کد خبر 723267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha