تقویت روحیه تحقیق و پژوهش بانوان در توسعه فعالیت های پژوهشی نقش موثری دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، تقویت روحیه تحقیق و پژوهش بانوان را گامی مؤثر در توسعه فعالیت های پژوهشی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا ایرانبخش، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، امروز (4 دی) در جلسه هسته پژوهشی زنان با اشاره به نقش مشارکتی زنان در توسعه علمی کشور، گفت: یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش درجه توسعه‌یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.


وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه‌اجتماعی و محقق شدن عدالت‌اجتماعی، باید به بانوان به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود، بر سازماندهی و برنامه ریزی برای به کارگیری توانمندی های پژوهشی بانوان برای رشد کمی وکیفی پژوهش تاکید کرد.

 

ایرانبخش افزود: تقویت روحیه تحقیق و پژوهش بانوان، گامی مؤثر در توسعه فعالیت های پژوهشی است.


رییس شورای پژوهشی منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به حمایت منطقه از پژوهش در حوزه زنان، از جذب بودجه های مطالعاتی، ایجاد تسهیلات برای تدوین و انتشار کتب علمی، ایجاد کمیته های تخصصی ویژه اساتید زن، ایجاد بانک اطلاعات منطقه ای ویژه زنان و برگزاری سمینارها و کنفرانس های منطقه ای در امور پژوهشی بانوان خبر داد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با تقویت جایگاه و نقش بانوان دانشگاهی در امر پژوهش بتوان بیش از پیش از پتانسیل و توانمندی های زنان در تصمیم گیری و برنامه ریزی امور دانشگاه استفاده کرد.


 هسته پژوهش زنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول تاکنون ارائه 41 مقاله در همایش های داخلی و 2 مقاله در همایش های بین المللی، 9 سخنرانی علمی، تالیف و ترجمه 4 کتاب، اجرای 17 طرح پژوهشی و چاپ 5 مقاله در نشریات علمی را در کارنامه خویش ثبت کرده است.


گفتنی است، در حال حاضر ملیحه مهدوی، عضو هیئت علمی تمام وقت واحد علی آباد کتول با حکم زهرا پیشگامی فرد، مشاور ریاست عالیه دانشگاه در امور زنان فعالیت می کند.


پایان پیام/

کد خبر 7237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha