اختلاف عقیده با برادران اهل سنت به معنی دشمنی نیست

آیت الله اراکی با تأکید بر این‌که اختلاف عقیده با برادران اهل سنت به معنی دشمنی نیست، گفت: توسعه جریان شیعه افراطی ضد سنی از خصوصیات بارز شیعه لندنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در تبریز، اظهار داشت: بزرگترین خطر تهدید کننده ادیان الهی از نظر قرآن؛ اختلاف و تفرقه است.

وی با بیان این‌که سرویس های جاسوسی برخی از کشورهای منطقه با هدف ایجاد تفرقه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تشیع انگلیسی به عنوان خطرناک ترین جریان تاریخ تشیع است که هدفی جز تفرقه میان مسلمانان ندارد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌ بیت ادامه داد: استراتژی این فرقه انحرافی  و افراطی بر جنگ روانی مبتنی بر مذهب استوار است، در حقیقت توسعه جریان شیعه افراطی ضد سنی از خصوصیات بارز شیعه لندنی است.

آیت الله اراکی با تأکید بر این‌که اختلاف عقیده با برادران اهل سنت هرگز به معنی دشمنی نیست، افزود: امروز دشمنان اسلام از وحدت میان شیعه و سنی واهمه دارند؛ رمز موفقت و تعالی امت اسلام نیز در انسجام، برادری و برابری خلاصه می شود.

وی با تأکید بر این‌که، نباید اجازه دهیم جریان های افراطی شیعه و سنی؛ چهره اسلام ناب محمدی را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: تفرقه میان مسلمانان با ابزار فرقه‌تراشی همواره جزو مهم‌ترین اهداف شوم دشمنان بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که طالبان، بهائیت، القاعده، وهابیت و... همه فرقه‌هایی ساختگی برای مقابله با اسلام بوده است، گفت: سران این فرقه‌های نوظهور به دنبال القای چهره افراطی و خشن از اسلام در دیدگاه جهانیان هستند.

عضو خبرگان رهبری با تشریح برخی از عقاید انحرافی تشیع لندنی یادآور شد: از دیدگاه تشیع انگلیسی جنگ با سنی مهم‌تر از جنگ با صهیونیست است، شیعه انگلیسی سنی ها را ناصبی معرفی کرده و آنها را خارج از دین معرفی می کنند این در حالیست که بیش از 80 درصد سنی های جهان اسلام محب اهل بیت(ع) هستند.

کد خبر 724244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha