آئین « اذن عزا »  باحضور ذاکرین و پیرغلامان حسینی  برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ماه محرم ویژه‌ برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» توسط خادمیاران رضوی با همکاری کانون مداحان با حضور ذاکرین و پیرغلامان حسینی در بیت الزهرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، همزمان با فرارسیدن ماه محرم ویژه‌ برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» توسط خادمیاران رضوی با همکاری کانون مداحان با حضور ذاکرین و پیرغلامان حسینی در بیت الزهرا برگزار شد.

 

حسین صابری، نماینده تولیت معظم آستان قدس رضوی در استان کرمان در این برنامه گفت: هرساله ویژه برنامه اذن عزا همزمان با شب اول محرم با حضور زائرین و مجاورین بارگاه منور حضرت رضا علیه السلام با  تعویض پرچم حرم مطهر رضوی و سیاهپوش کردن ضریح مطهر انجام می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه عدم بصیرت و معرفت کافی موجب تفرقه و جدایی  مردم از حضرت سیدالشهدا علیه السلام شد، اظهار داشت: ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام که به عنوان خادمیار رضوی توفیق خدمت یافتند باید نسبت به مسائل روز جامعه، شناخت کافی داشته و با تجزیه و تحلیل نسبت به انتقال مفاهیم، ارزش ها و آرمان های مکتب حسینی وانقلاب، مخاطبین را در مسیر فرهنگ حسینی هدایت کنند.

 

صابری افزود: مداحان و ذاکرین نباید نگاه مادی به مداحی داشته باشند و توفیق ذاکری اهل بیت را به عنوان یک شغل در نظر نگیرند.

 

وی با اشاره به برگزاری  اجلاس سالانه پیرغلامان حسینی وانتخاب رضا زحمتکش از ذاکرین استان کرمان به عنوان پیرغلام برگزیده کشور، گفت: مداحان جوان ونوجوان، باید پیرغلامان حسینی را الگو و سرمشق خود قرارداده و از درس اخلاق این اساتید مکتب حسینی بهره برده و به خلوص نیت و پاکی در ذکر مصیبت ها توجه داشته باشند و هدف فقط گریاندن مخاطب نباشد.

 

صابری درادامه با تأکید بر خودسازی و تزکیه نفس به مداحان توصيه کرد:  با توجه به اينکه اکثر مخاطبين مجالس حسيني قشر جوان هستند، شاید اطلاعات گذشته دیگر اثر گذار نباشد و لذا شاعران و مداحان باید از لحاظ معلومات و اطلاعات سیاسی، اجتماعی و ادبی به روز باشند.

 

درادامه این ویژه برنامه که با مدیحه سرایی حاج علی مقدم، خادم بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام و شعرخوانی جمعی خادمیاران همراه بود، شال عزای حسینی توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، سیدحسین صابری نماینده تولیت منیع آستان قدس رضوی و مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان به ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام به رسم یادبود و به نشانه سیاه پوشی محرم  تقدیم شد.

 

 در حاشیه این مراسم جلیل رضازاده، مسئول کانون مداحان خادمیار رضوی گفت: استان کرمان بیش از ۵۰۰ نفر مداح و ذاکر اهل بیت سلام الله علیهم دارد که از این تعداد بالغ بر150نفرعضو کانون مداحان خادمیاررضوی هستند.

 

وی قرائت دعای کمیل در پنج شنبه شب ها به صورت هفتگی در حسینیه شهید صابری شهر کرمان و اعزام مداحان خادمیار به عنوان مبلغین و سفیران رضوی برای مجالس عزاداری حسینی در سراسر استان را از فعالیت های این کانون ذکرکرد.

 

گفتنی است در اولین آئین اذن عزا در استان کرمان  آئین پرچم گردانی حرم مطهر سیدالشدا علیه السلام نیزانجام شد.

کد خبر 726939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha