تجهیز سپاه دانش و علم استان یزد با تقویت مروجان کتاب و کتابخوانی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما می توانیم سپاه علم و دانش خود را با تقویت مروجان کتاب و کتابخوانی تجهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست شورای اداری نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری طرح های کتابخوانی در استان یزد گفت: امرو ما معتقدیم که توسعه یافتگی کشورها مبتنی بر فرهنگ هر  کشور است و به گونه ای فرهنگ هر کشور نیز از طریق کتاب و کتابخوانی می تواند ارتقا پیدا کند.

وی افزود: بحث توسعه به عنوان یکی از بحث های مهم جهانی است که ما معتقدیم به منظور توسعه بایستی به فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: بخشی از توسعه فرهنگی مبتنی بر مشارکت مردمی است و این حتما باید در راستای آگاهی فردی و اجتماعی جامعه صورت گیرد.

حوتی نژاد ادامه داد: کتاب به عنوان ابزار آگاهی رسان و دانایی در کنار عمومی جامعه قرار می گیرد و بسیاری از آسیب ها را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز ما به دلیل جهل و عدم آگاهی است و تمامی آنها را می توان از طریق افزایش آگاهی حل کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور ما وضعیت خوبی ندارد و اگرچه در بحث سخت افزاری پیشرفت های خوبی داشته ایم و جایگاه خوبی را در کشور داریم اما حلقه مفقوده ان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

حوتی نژاد تصریح کرد: این جریان به عنوان جریانی است که باید از کودکی و نوجوانی بدان توجه شود و باید کاری کنیم که قشر کودک و نوجوان ما درگیر کتاب شوند زیرا این ها آینده سازان کشور هستند.

وی افزود: ما باید طرح های که مطالعه را در جامعه افزایش می دهد گسترش دهیم و به عنوان تلاش در جهت آگاهی بخشی در برنامه های ما گنجانده شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: طرح های « پایتخت کتاب ایران»، « روستاها وعشایر دوستدار کتاب»، « مروجان کتاب و کتابخوانی» به عنوان طرح هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آنها است.

حوتی نژاد بیان کرد: ما میتوانیم سپاه خود را با مروجان کتاب و کتابخوانی با کمترین هزینه تجهیز کنیم و با کمترین هزینه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گام برداریم.

کد خبر 732185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha