اجرای تعزیه و نقالی در کشور عراق

مدیر دفتر تعزیه و آیین های نمایشی حوزه هنری کشور، از اجرای تعزیه، نقالی، پرده خوانی و روایتگری توسط هنرمندان در قالب همایش «روایت راهیان» در کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محسن میرزاعلی»، امروز (دوشنبه 16 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان»، گفت: حدود سه سال است که در اربعین حسینی در قالب همایش «روایت راهیان» برنامه تعزیه، نقالی، پرده خوانی وروایتگری را در کشور عراق برای زائران اجرا می کنیم.

 

مدیر دفتر تعزیه و آیین های نمایشی حوزه هنری کشور، افزود: سال گذشته در کنار زیارت حرم مطهر ائمه معصوم (ع)، به اجرای برنامه های مختلف هنری پرداخته و چند موکب در نجف در این خصوص برپا شد که استقبال بسیار خوبی از این برنامه ها به ویژه توسط زائران خارجی صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه امسال تعداد هنرمندان بیشتری در کنار ما حضور دارند و به عشق ابا عبدالله الحسین (ع) آمدند و با همدلی و محبت به اشاعه معارف اهل بیت (ع) می پردازند، اضافه کرد: چند موکب ثابت اجرای تعزیه به زبان عربی و فارسی و چند موکب هم اجرای نقالی و پرده خوانی به زبان های عربی، فارسی، ترکیف فرانسوی و انگلیسی دارند.

 

میرزاعلی، تصریح کرد: در زمینه نقالی و پرده خوانی طومارهایی به زبان های انگلیسی، ترکی، عربی و فرانسوی آماده شده که حرکت قافله اباعبدالله االحسین (ع) از مدینه و بازگشت اسرا و خانواده امام حسین (ع) به مدینه را برای مردم روایت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه سال های گذشته استقبال خوبی توسط مردم و زائران صورت گرفت و این شور و استقبال امسال هم ادامه دارد و امیدواریم زنجیره ای برای پیوند دل ها باشیم و بتوانیم با کمک هنرمندان رسالتی را که بر عهده داریم به درستی انجام دهیم.

 

کد خبر 732510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha