تجلیل از پیرغلامان حسینی در قروه/ کنگره سراسری شعر عاشورایی جریان سازی شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر جریان سازی کنگره سراسری شعر عاشورایی گفت: نخستین همایش آیین های عاشورایی در راستای ارتقا سطح کیفی کنگره شعر عاشورایی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی امروز در جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد: شهرستان قروه ظرفیت خوبی در زمینه برگزاری ویژه برنامه های آیینی و مذهبی دارد و برگزاری 10 دوره کنگره شعر عاشورایی گواه این ادعاست.

 

دبیر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه با تاکید بر جریان سازی کنگره سراسری شعر عاشورایی گفت: نخستین همایش آیین های عاشورایی در راستای ارتقا سطح کیفی کنگره شعر عاشورایی پیش بینی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان و نوجوان، معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرستان قروه در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، صیانت از آداب و سنن ایرانی – اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا از جمله اهدافی است که در برگزاری این کنگره ملی دنبال می شود.

 

قلعه شاخانی همچنین گفت: در همین راستا بخش های عکس و آیین های عاشورایی به این دوره از کنگره شعر اضافه شد تا بتوان از دیگر ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در جهت توسعه این رویداد فرهنگی بهره گرفت.

 

وی از تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان قروه در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خبر داد و خاطر نشان کرد:  همزمان با معرفی برگزیدگان این دوره از کنگره شعر عاشورایی از پنج نفر پیرغلام حسینیف خانواده شهید ورمقانی و خانواده شهید مدافع حرم قروه تجلیل می شود.

کد خبر 735602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha